يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۷۹۲۳
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۵

فکرشهر: فرمانده مرزبانی استان بوشهر از کشف ۳۰ هزار لیتر گازوئیل قاچاق از یک شناور در مرز دریایی خلیج‌فارس استان بوشهر خبر داد و گفت: در این عملیات ضمن توقیف شناور ۴ نفر به دستگاه قضایی استان معرفی شد.

به گزارش فکرشهر، سرهنگ عبدالله خسروی در گفت وگو با تسنیم، با اشاره به امنیت پایدار در مرز دریایی خلیج فارس و نوار ساحلی استان بوشهر از رصد شبانه‌روزی شناور‌ها در خلیج فارس خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان در نوار ساحلی و مرز دریایی به‌صورت مستمر تردد شناور‌ها را زیرنظر دارند و با متخلفین در عرصه‌های مختلف برخورد قاطع می‌شود.

وی با قدردانی از مردم ساحل‌نشین و مرزدار استان بوشهر در انجام مأموریت‌های مرزبانی گفت: استیفای حقوق دولت و مرزنشینان وظیفه اصلی مرزبانان است و در این راست از هیچ کوششی فروگذاری نمی‌شود.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر با اشاره به حضور مرزبانان در اعماق مختلف خلیج‌فارس خاطرنشان کرد: تمام مرز دریایی و سواحل استان بوشهر با امکانات پایش تصویری، الکترونیکی و اپتیکی به‌صورت کامل رصد می‌شود.

سرهنگ خسروی برخورد قاطع با قاچاق کالا، سوخت و مواد مخدر را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: قاچاق کالا به زیرساخت‌های اقتصادی، سلامتی، اشتغال‌زایی و فرهنگی جامعه لطمه وارد می‌کند از این نظر برخورد با قاچاق در اولویت قرار دارد.

وی برخورد با صید غیرمجاز را یکی دیگر مأموریت‌های مرزبانی دانست و خاطرنشان کرد: در زمینه کنترل شناور‌های صیادی و تشدید اقدامات کنترلی و برخورد با صید غیرمجاز در این راستا ۲ فروند لنج صیادی غیرمجاز توسط مرزبانان در سطح حوزه مرز‌های استان توقیف شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر صید ترال، عدم رعایت حریم صیدگاه‌ها، بکارگیری غیرقانونی ملوان خارجی، نداشتن مدارک دریانوردی را عامل توقیف دو لنج صیادی در نوار ساحلی استان بوشهر دانست و بیان کرد: از این ۲ شناور ضمن کشف ادوات غیرمجاز صیادی، بیش از ۴ تن انواع ماهی به ارزش ۲۰۰ میلیون تومان کشف شد.

خسروانی از کشف سوخت قاچاق در مرز‌های دریایی استان بوشهر خبر داد و گفت: با رصد و اشراف اطلاعاتی و اقدامات هدفمند عملیاتی، مرزبانان استان یک فروند شناور حامل سوخت گازوئیل قاچاق که قصد داشت آن را به یکی از کشور‌های همجوار منتقل کند توقیف کردند.

وی ارزش سوخت قاچاق کشف شده را ۱.۶ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: از این شناور مقدار ۳۰ هزار لیتر سوخت از نوع گازوئیل کشف و تعداد ۴ نفر به مراجع قضایی معرفی شد.

فرمانده مرزبانی استان بوشهر خاطرنشان کرد: مرزبانان با اقتدار کامل در حوزه برخورد با قاچاقچیان و حامل فرآورده‌های نفتی قاچاق با قانون‌شکنان قاطعانه و بدون اغماض برخورد خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر