يکشنبه ۱۰ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۲۰۰۷۹۲۵
پنجشنبه ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۷

فکرشهر: غلامعلی فخاری، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان مازندران، روز پنجشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: پس از حادثه سیلاب سه‌شنبه پنجم تیر در شهرستان سوادکوه مفقودی پنج نفر از سرنشینان خودرو‌ها به هلال احمر گزارش داده شد و امدادگران برای یافتن این مفقودان و کمک‌رسانی اعزام شدند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، وی افزود: پس از جست‌وجو‌ها و بررسی‌های انجام شده مشخص شد که سه نفر از پنج مفقودی این حادثه زنده هستند و پس از مصدومیت در سیل برای مداوا به بیمارستان منتقل شده بودند؛ بنابراین تعداد مفقودی‌ها ۲ نفر بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران خاطرنشان کرد: پیکر یکی از این ۲ مفقودی که بانوی ۲۵ ساله بود عصر روز گذشته، چهارشنبه، از رودخانه تلار در قائمشهر از آب بیرون کشیده شد.

فخاری گفت: پس از وقوع حادثه سیل و آب‌گرفتگی محور سوادکوه و منطقه پل‌سفید ۶ تیم امدادی و ۱۷ تیم پشتیبان از شعب معین سوادکوه شمالی، قائمشهر، ساری، جویبار، بابلسر، فریدونکنار، بابل، بندپی و آمل به منطقه اعزام شدند.

به گفته فخاری هفت تیم آنست و ۲ تیم واکنش سریع هم از استان تهران در محل حادثه مشغول خدمات‌رسانی شدند.

وی اظهار کرد: ۲۰۸ نفر حادثه دیده از خدمات هلال احمر بهره‌مند شدند و اسکان۳۱ نفر، انتقال ۶۱ نفر انجام شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران گفت: ۶۸ نفر نجاتگر داوطلب، ۴۳ نفر خودرو آمبولانس، هفت دستگاه خودرو کمک‌دار سبک، ۱۲دستگاه خودرو ست نجات، ۲ دستگاه خودرو آنست، هفت دستگاه خودروسواری در این حادثه سیلاب فعال بودند.

حوالی ساعت ۲۰ و ۳۰ دقیقه سه‌شنبه پنجم تیر پس از بارندگی‌های شدید در مناطقی از ارتفاعات مازندران از جمله سوادکوه جریان‌های سیلابی ایجاد شد و خساراتی بر جا گذاشت.

سیل در محدوده طالع‌رودبار سوادکوه منجر به حرکت کردن انبوهی از واریزه‌های کوهی و سنگ‌ها از ارتفاعات به سمت جاده شد و تعداد زیادی از خودرو‌ها زیر این آورد‌های سیلابی دفن شدند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر