يکشنبه ۱۷ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۸۰۵۹
پنجشنبه ۱۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۶

فکرشهر: فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از توانمندسازی مهارتی سربازان این مجموعه خبر داد و گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد سربازان که در دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند پس از پایان خدمت سربازی، وارد بازار کار شده‌اند.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، سردار سرتیپ علی رزمجو در نشست هماهنگی دوره‌های مهارت‌آموزی سربازان سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از برگزاری دوره‌های مهارت‌آموزی با توجه به نیاز‌های استان خبر داد و با بیان اینکه قرارگاه مهارت‌آموزی استان بوشهر اقدامات بسیار شایسته‌ای در راستای مهارت‌آموزی سربازان تاکنون به ارمغان آورده است، اظهار داشت: طبق هماهنگی‌های انجام شده سپاه استان بوشهر با دستگاه‌های اجرایی همچون فنی حرفه‌ای، هلال احمر، جهاد کشاورزی، ورزش و جوانان و صنایع دستی کلاس‌های مهارت‌آموزی سربازان با توجه به نیازمندی‌های استان بوشهر برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر با اشاره به اینکه برای سربازان پس از گذراندن دوره‌های مهارت‌آموزی گواهینامه و مدرک فنی و حرفه‌ای معتبر صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: تجربه نشان داده است سربازان که در این دوره‌های مهارت‌آموزی شرکت کردند پس از پایان خدمت سربازی در آینده وارد بازار کار می‌شوند و اشتغال‌زایی صورت گرفته است.

پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه مهارت‌آموزان

عبدالمجید دراهکی نیز با بیان اینکه این اداره در راستای اجرایی کردن دستور مقام معظم رهبری مبنی بر توانمندسازی و آموزش‌های مهارتی برای سربازان مستقر در نیرو‌های مسلح تاکنون اقدامات بسیار به‌سزایی را انجام داده است، تصریح کرد: این دوره‌های مهارتی به صورت تئوری و عملی برای سربازان برگزار می‌شود.

وی از پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ویژه مهارت‌آموزان خبر داد و بیان کرد: سربازان پس از پایان دوره مهارت‌آموزی و سربازی می‌توانند تسهیلات بانکی برای اشتغال دریافت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر ادامه داد: سربازان پس از گذراندن برخی دوره‌های مهارت‌آموزی که مرتبط با نیاز‌های بنگاه‌های اقتصادی استان است برای اشتغال به پتروشیمی‌ها و پالایشگاه‌های استان معرفی می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر