دوشنبه ۱۸ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۸۰۷۴
جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳ - ۲۰:۳۲

فکرشهر: استاندار بوشهر از افزایش ۳۳۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان خبر داد و گفت: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان به ۲۴۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر از تسنیم، احمد محمدی‌زاده در نشست بررسی طرح‌های حوزه شیلات توسعه طرح‌های دریامحور را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های استان بوشهر در عرصه اقتصاد دریا محور در این راستا اقدامات مهمی در دولت سیزدهم انجام شده است.

وی از افزایش طرح‌های پرورش آبزیان در نوار ساحلی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: زیرساخت شهرک شیلات رودشور گناوه با مساحت ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار در این دولت محقق شده است.

استاندار بوشهر از واگذاری یک‌هزار و ۲۶ هکتار اراضی ساحلی استان بوشهر به طرح‌های پرورش آبزیان خبر داد و افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی زمینه رونق تولید و افزایش اشتغال پایدار برای جوانان بومی استان فراهم کرده است.

محمدی‌زاده افزایش ۳۳۰ درصدی میزان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان بوشهر را از دیگر طرح‌های اقتصاد دریامحور دانست و خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در بنادر استان از ۵۵.۶ میلیارد تومان در دولت دوازدهم به ۲۴۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم افزایش یافت.

وی با بیان اینکه در سه سال دولت شهید رئیسی، ۲۳ واحد بسته‌بندی خرما با سرمایه ۱۶۵ میلیارد تومان افتتاح شد تصریح کرد: این واحد‌های فرآوری با ظرفیت ۴۰ هزار تن زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر را فراهم کرد.

وی از راه‌اندازی ۳ واحد فرآوری آبزیان در استان بوشهر خبر داد و تصریح کرد: این واحد‌ها با سرمایه‌گذاری بیش از ۵۳ میلیارد تومان با ظرفیت ۱۴ هزار تن، بیش از ۱۰۰ شغل جدید ایجاد کرد.

محمدی‌زاده از صدور ۱۰۵ پروانه بهره‌برداری در بخش گردشگری و صنایع دستی خبر داد و گفت: افزایش حجم سرمایه‌گذاری موافقت اصولی در بخش گردشگری از ۹۵۰ میلیارد تومان به یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از اقدامات در دولت سیزدهم است.

استاندار بوشهر با اشاره به راه‌اندازی درگاه ملی مجوز‌ها تصریح کرد: بیش از ۳۰ هزار مجوز کسب‌وکار از طریق این درگاه به صورت الکترونیکی در استان بوشهر صادر شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر