دوشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: قطعی برق در نقاط مختلف استان بوشهر در دمای هوای بالای ۴۰ درجه و گاه تا ۵۰ درجه سانتیگراد، صدای امامان جمعه استان بوشهر را هم درآورد و برخی در خطبه‌های نماز جمعه به قطعی‌های مکرر برق و آب پرداختند...
نویسنده : آذر حسینی
کد خبر: ۲۰۰۹۳۳۲
شنبه ۱۰ شهريور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

فکرشهر: قطعی برق در نقاط مختلف استان بوشهر در دمای هوای بالای ۴۰ درجه و گاه تا ۵۰ درجه سانتیگراد، صدای امامان جمعه استان بوشهر را هم درآورد و برخی در خطبه‌های نماز جمعه به قطعی‌های مکرر برق و آب پرداختند.

به گزارش «فکرشهر»، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: انتظار می‌رود دولت عزمی جدی برای رفع مشکلات آب و برق در استان بوشهر داشته باشد.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری با اشاره به مسائل آب و برق در استان بوشهر افزود: مسوولان استان برای بهبود وضعیت آب و برق استان تلاش کنند و مردم نیز در این زمینه باید با صرفه‌جویی به مدیریت بهتر آب و برق کمک کنند.

امام جمعه خورموج نیز با بیان اینکه قطعی مکرر برق در پایتخت انرژی با انصاف سازگار نیست افزود: استان بوشهر با این نعمت عظیم نفت و گاز و وجود نیروگاه اتمی نقش مهمی در تولید انرژی کشور دارد لذا نباید با قطعی مکرر برق در این روز‌های گرم سال مواجه باشد.

حجت‌الاسلام علی زاهددوست گفت: برخی وسایل برقی مردم بر اثر نوسانات برق آسیب دیده، چه کسی یا نهادی پاسخگوی خسارتی که به وسایل برقی مردم ناشی از قطع و وصل مکرر برق اتفاق می‌افتاد است؟

خطیب جمعه منتقد دیگر، امام جمعه کنگان بود.

حجت الاسلام محمود محمودی با اشاره به قطعی‌های مکرر برق در کنگان و گلایه مندی شدید مردم اظهار کرد: انصاف نیست در استان‌های جنوبی در این شرایط شدید گرما و در حالی که انرژی کشور از این استان‌ها است مردم با قطعی برق مواجه باشند.

وی افزود: قطعی برق در شهرستان کنگان که در فصل سرما، گرمابخش منازل میلیون‌ها ایرانی است منصفانه نیست و انتظار بجا اینست اگر بنا بر قطعی برق باشد در استان‌هایی غیر از بوشهر رخ دهد.

دیگر منتقد وضعیت موجود، امام جمعه سیراف بود که تاکید کرد «وضعیت قطعی برق در گرمای جنوب برای مردم استان بوشهر قابل تحمل نیست».

حجت‌الاسلام محمد صادق عاشوری در خطبه‌های نماز جمعه سیراف با اشاره به قطع برق در گرمای شدید جنوب، به مشکلات ناشی از قطع برق در روز‌های گرم تابستان اشاره کرد و خواستار حمایت جدی مسئولان از حقوق مردم بوشهر شد.

وی اضافه کرد: قطع برق در روز‌های گرم تابستان مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و مسئولان باید به‌طور جدی از حقوق مردم بوشهر حمایت کنند. صدای بوشهری‌ها باید به گوش مسئولان برسد و مشکلات ناشی از قطع برق سریعاً رسیدگی شود.

امام جمعه سیراف با اشاره به ناترازی برق در کشور، افزود: اوضاع فعلی نشان می‌دهد که ناترازی برق چقدر جدی است. قبلاً خاموشی‌ها بیشتر به صنایع مربوط بود، اما حالا به خانه‌ها هم سرایت کرده و باید توجه جدی به زیرساخت‌ها کرد.

وی همچنین به تأثیر قطع برق بر زندگی روزمره مردم اشاره کرد و گفت: قطع برق همزمان با نوبت‌بندی آب مشکلات زیادی را به وجود آورده است. پمپ‌ها کار نمی‌کنند و نمی‌توانیم آب ذخیره کنیم. این وضعیت همچنین برای باز و بسته کردن کرکره‌های برقی خانه‌ها و مغازه‌ها هم دردسرساز شده است.

عاشوری نگرانی مردم از خرابی وسایل برقی را نیز مطرح کرد و گفت: بسیاری از مردم نگران هستند که زمان قطع برق مشخص نیست و نمی‌توانند به موقع وسایل برقی خود را خاموش کنند. این موضوع می‌تواند آسیب جدی به وسایل برقی‌شان بزند و در این شرایط، خرید وسایل جدید برای خیلی‌ها امکان‌پذیر نیست.

امام جمعه سیراف در ادامه به انتظارات مردم اشاره کرد و گفت: مردم بوشهر انتظار دارند مسئولان وزارت نیرو به شرایط سخت گرما و شرجی توجه کنند و این مناطق را از خاموشی‌ها مستثنی کنند. در زمستان برای جلوگیری از قطع گاز در مناطق سردسیر تلاش می‌شود؛ باید همین تدابیر را برای تابستان هم داشته باشیم.

وی همچنین بر لزوم کمک صنعت به مردم منطقه جنوب تأکید کرد و گفت: با توجه به اینکه نیروگاه بعثت، پتروشیمی مبین و نیروگاه اختر در منطقه داریم، انتظار می‌رود در این موقع و شرایط سخت، برق منطقه جنوب تأمین شود.

عاشوری تاکید کرد: نمایندگان ما در استان و مدیران شرکت برق باید به‌طور جدی از حقوق مردم بوشهر حمایت کنند. صدای بوشهری‌ها باید به گوش مسئولان برسد و مشکلات ناشی از قطع برق سریعاً رسیدگی شود. در این روز‌های سخت، مردم انتظار دارند که مسئولین به فکر آن‌ها باشند.

منبع: فکرشهر
نظرات بینندگان
ناشناس
|
Australia
|
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۵
ما بندر دیر هستیم هر روز ساعت 3 بعدازظهر اوج گرما برق قطع میشه واقعا دارن ظلم میکنن با قطع برق آب هم قطع میشه واقعا سخته به خدا ظلمه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
يکشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۲
همه امام جمعه های استان حرف دل مردم زدند ولی انگار بندر دیر جز استان بوشهر نیست یا اینکه قطعی برق نداره دیر از بس شرجی وگرما باهم قاطی شده وبرق قطع میشه از گرما داریم می‌پزیم ظهر وشب برق ما قطع میشه انگار نه انگار مسئول یا صاحبی این شهر نداره اصلا نطق نمیکشند صدایی ازشون بیرون نمیاد
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر