سه‌شنبه ۲۷ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر در نشست خبری:
 فکرشهر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین نکته شهرداری‌ها این است که سال گذشته حدود ۴ هزارمیلیاردتومان به شهرداری‌ها پرداخت شده که حدود هزارمیلیارد تومان بیشتر از مصوب بوده و ذی‌حسابی از طرف ما آنجا نبوده که نظارت کامل را انجام دهند...
کد خبر: ۲۰۰۹۴۴۸
يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸

 فکرشهر: مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: مهم‌ترین نکته شهرداری‌ها این است که سال گذشته حدود ۴ هزارمیلیاردتومان به شهرداری‌ها پرداخت شده که حدود هزارمیلیارد تومان بیشتر از مصوب بوده و ذی‌حسابی از طرف ما آنجا نبوده که نظارت کامل را انجام دهند.

به گزارش «فکرشهر»، «رسول زارعی»، شامگاه شنبه ـ ١٧ شهریورماه ١۴٠٣ ـ در نشست خبری بیان داشت: شاخصی داریم به نام نسبت مصارف به منابع که از سپرده‌ها در بانک ها گرفته می‌شود و پرداخت تسهیلات به متقاضیان در همه زمینه‌ها که عددی از آن به دست می‌آید و مشخص می‌کند چند درصد از منابع استان صرف پرداخت تسهیلات به اهالی آن استان می‌شود که ‌در این جدول میزان پرداخت تسهیلات در استان ما ٧٧ درصد است.

وی اضافه کرد: در سه ماهه اول امسال مجموع ١١٠ هزارمیلیارد تومان در حساب ها بوده که حدود ٨۵ هزار میلیارد تومان آن پرداخت تسهیلات داشته‌ایم و ١٢٩٠ میلیارد تومان نیز از طرف نهادهای حمایتی وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

زارعی گفت: در سال ١۴٠٢ حدود ٧۶۴٠ مورد تسهیلات تکلیفی معادل ٧١٨٨ میلیارد تومان بوده است و در خصوص وام تبصره ١٨ برای بنگاه‌های تولیدی با توضیح این‌که آمار و ارقام با یک سال تاخیر اعلام و انجام می‌شود در سال ١۴٠١ مجموعا ٩۵٠ میلیارد تومان به ۴٣٧ بنگاه پرداخت شده است.

وی بیان داشت: در سال جاری حدود ٢۵ هزار میلیارد تومان مجموع درآمدهای مالیاتی است که باید وصول شود که تفکیک دستگاهی آن نیز مشخص است.

وی افزود: سهم استان از تولید ناخالص ۵/٩ درصد است و نرخ بیکاری در پایان سال گذشته حدود ۶ درصد و در بهار امسال نرخ فصلی بیکاری ‌٨/٧ درصد بوده است.

پرداخت هزارمیلیارد تومان بیشتر از مصوب به شهرداری های استان بوشهر/ سهم استان از تولید ناخالص ۵/٩ درصد است

زارعی با بیان این که «صدور مجوزها از طریق درگاه صدور مجوزها» است، افزود: و با حذف کاغذبازی‌ها، در سال ١۴٠١ تعداد ٧۵۵ مورد و در سال ١۴٠٢ حدود ۴٧۶٠٠ و در سال ١۴٠٣ تاکنون بیش از ۶٧ هزار مجوز که مجموعا بیش از ١٢۴ هزار مورد هستند صادر شده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته یک مورد سرمایه گذاری خارجی و امسال تاکنون دو مورد به ارزش ٣۵ میلیون یورو امضا شده و در انتهای مراحل هستند و امیدواریم به زودی افتتاح و به بهره برداری برسند و در حال انجام چند مورد صدور مجوز برای سرمایه گذاری خارجی دیگر نیز به ارزش ٣۵ میلیون یورو هستیم که تا پایان سال کارهای آن انجام خواهد شد.

زارعی گفت: در سال گذشته، ‌٢٩١٩ میلیارد تومان برای انجام پروژه‌های عمرانی به دستگاه‌های اجرایی پرداخت شده است و حدود ٢٨٠ میلیارد تومان نیز تهاتر صورت گرفته است و در سال جاری تاکنون ۴٨٠ میلیارد تومان به دستگاه‌ها پرداخت شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر، گفت: پیش‌بینی‌ها برای سرعت انجام پروژه های عمرانی و بهره‌برداری از آن‌ها باید طوری مدیریت شود تا طولانی نشود تا بار زیادی به بودجه وارد نشده و با تورم روبرو نشده و بتوانیم کار را به پایان برسانیم و خود را جریمه‌ نکنیم و در کل سرعت در انجام پروژه‌ها می تواند به کاهش هزینه کمک بسیاری کند.

وی گفت: زمان هزینه‌کرد اعتبارات توسط دستگاه‌ها تا پایان شهریورماه است که حدود ۵٠٠ میلیارد تومان بوده تاکنون و روند به گونه‌ای است که نگرانی زیادی بابت این موضوع نداریم.

زارعی افزود: یکی از اموال دولت، خودروهای دولتی هستند که در استان ٧۶٩ خودرو سواری، ۶٠٣ وانت و ٨۶۴ خودروی امدادی در حال کار هستند و باید نظارت شوند و ۶٨٩۵ سند برای املاک دولتی صادر شده است.

این مسوول ادامه داد: در موضوع مولدسازی سال گذشته ۴۵ ملک شناسایی شد و یک ملک آن به ارزش ۵٠ میلیارد تومان به فروش رسید و امسال نیز ١۴ ملک شناسایی شده که تنها یک ملک آن به ارزش ٩٢ میلیارد تومان به فروش رسیده است.

پرداخت هزارمیلیارد تومان بیشتر از مصوب به شهرداری های استان بوشهر/ سهم استان از تولید ناخالص ۵/٩ درصد است

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر این نکته را نیز تاکید کرد که «درخصوص مالیات بر حساب‌های بانکی سپرده اشخاص معاف از مالیات است مگر این‌که در حوزه تجاری فعال باشند».

وی افزود: مواردی از تخلفات مالی نیز بوده و گزارشاتی نیز به ما داده شده و ما نیز اطلاعات موجود را در اختیار نهادهای نظارتی قرار داده‌ایم و در حال پیگیری هستند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بوشهر گفت: تفاهمی بین ما دستگاه‌های نظارتی و شهرداری‌ها صورت گرفته تا ذی‌حسابی شهرداری‌ها را کارمندان اداره کل اقتصادی و دارایی انجام دهند و تاکنون ٢٣ شهرداری این کار را انجام داده‌اند که شامل اکثر شهرهای بزرگ استان مانند بوشهر و برازجان و گناوه نیز می‌شود، ولی مهم‌ترین نکته شهرداری‌ها این است که سال گذشته حدود ۴ هزارمیلیاردتومان به شهرداری‌ها پرداخت شده که حدود هزارمیلیارد تومان بیشتر از مصوب بوده و ذی‌حسابی از طرف ما آنجا نبوده که نظارت کامل را انجام دهند.

منبع: فکرشهر
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر