دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۷۶۱
دوشنبه ۰۲ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۴۲

فکرشهر: مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر گفت: ۶ کاروان حج عمره استان از ۱۹ مهر با دو پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، مهدی صداقت در جمع خبرنگاران بیان کرد: پس از ۹ سال توقف اعزام به عمره مفرده، امسال زمینه اعزام کاروان‌ها به سفر حج عمره مفرده فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام عمره مفرده در حال انجام است، افزود: مردم می‌توانند به‌صورت اینترنتی نسبت به تکمیل ثبت نام خود اقدام کرده و در کاروان‌های منتخب نام‌نویسی کنند.

وی گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته بوشهر به‌عنوان یکی از ایستگاه‌های پروازی برای حج عمره معرفی شده است و زائران استان با ۲ پرواز به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی بیان کرد: در اولین پرواز که ۱۹ مهرماه خواهد بود سه کاروان و در دومین پرواز که ۱۴ آبان است نیز سه کاروان از بوشهر به سفر عمره مفرده اعزام می‌شوند که تعداد زائران هر کاروان ۸۶ نفر است.

مدیرکل حج و زیارت استان بوشهر با اشاره به اینکه پنج کاروان اهل تشیع و یک کاروان اهل سنت از استان بوشهر اعزام می‌شوند، اضافه کرد: این افراد یک سفر ۱۰ روزه خواهند داشت که پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه خواهند بود.

وی عنوان کرد: از ۶ کاروان، یک کاروان مربوط به شهرستان بوشهر، یک کاروان از دشتی و تنگستان، یک کاروان از دشتستان، یک کاروان از کنگان، عسلویه، دیر و جم، یک کاروان از گناوه و دیلم و یک کاروان اهل سنت هم از کنگان اعزام می‌شود.

صداقت اظهار داشت: تا کنون حدود ۷۰ درصد از کاروان‌ها تکمیل شده است و در صورت تکمیل ظرفیت نسبت به افزایش تعداد کاروان‌ها اقدام می‌شود.

وی از افزایش ۸ درصدی ثبت‌نام اربعین در استان بوشهر در سال جاری خبر داد و بیان کرد: ۷۵ هزار و ۹۰۲ نفر در قالب بیش از ۵۱ هزار گروه سامانه تعیین شده ثبت نام کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر