چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۰۹۹۵۲
چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ - ۰۱:۴۴

فکرشهر: مدیر امور اراضی جهاد کشاورزی استان بوشهر از بازگشت اراضی کشاورزی به چرخه تولید در شهرستان جم خبر داد و گفت: ۱۰ پرونده در کمیسیون طرح‌های کشاورزی بررسی شد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، احمد مشایخی گفت: ۱۰ پرونده طرح‌های کشاورزی به مساحت ۶۷ هکتار برای واگذاری اولیه و تمدید قرارداد اجاره در کمیسیون بررسی و تصمیمات لازم گرفته شد.

وی افزود: بررسی پرونده اراضی واگذاری ملی در کمیسیون طرح‌های کشاورزی به منظور جلوگیری از معطل ماندن اراضی با بازدید و تعیین پیشرفت فیزیکی و همچنین جلوگیری از تضییع حقوق دولت با بررسی به موقع پرونده‌ها از طریق عدم ایجاد معوقه اجورات انجام می‌شود چرا که از اهداف مهم واگذاری اراضی ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی است.

مشایخی افزود: پس از بررسی و بحث و تبادل نظر با پنج پرونده برای اجرای طرح پرورش ماهیان دریایی به مساحت ۵۰ هزار مترمربع برای واگذاری اولیه و پنج پرونده شامل طرح‌های پرورش میگو و پرواربندی گوساله به مساحت ۱۷۰ هزار مترمربع جهت تمدید قرارداد اجاره موافقت شد.

وی گفت: در راستای تبصره دو ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری، تغییر کاربری‌های غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی که منجر به صدور اخطاریه شده است با دستور دادستان قلع و قمع و باید به حالت اولیه برگردانده شود.

مشایخی افزود: ۳۹ مورد از ساخت و ساز‌های غیر مجاز در اراضی کشاورزی شهرستان جم پس از هماهنگی‌های لازم با حضور فرمانده یگان حفاظت استان به مساحت ۲/۹ هکتار طبق قانون حفظ کاربری قلع و قمع شد.

مدیر امور اراضی استان بیان کرد: باید با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات مدرن بهره وری اراضی کشاورزی را افزایش داد و باید در جهت حفاظت از آن و جلوگیری از ساخت و ساز و ویلاسازی که تخریب این اراضی را در پی دارد از امکانات لازم استفاده شود.

مشایخی گفت: با صدور سند تک برگ کلاهبرداری و زمین خواری کاهش پیدا می‌کند و از خرید و فروش قولنامه‌ای جلوگیری می‌شود و از مالکین اراضی زراعی که باغی درخواست داریم برای پلاک‌هایی که رفع تداخلات آن انجام و ابلاغ شده است با شرکت مشاور برای تشکیل پرونده جهت صدور سند همکاری کنند تا فرآیند آن با صرف وقت کمتری انجام شود.

وی اظهارداشت: امسال برای ۱۹۲ قطعه از اراضی کشاورزی شهرستان گناوه به مساحت ۶۵۰ هکتار سند تک برگ صادر شده است.

مشایخی افزود: تاکنون در این شهرستان به تعداد ۲ هزار و ۶۰۸ سند تک برگ به مساحت ۱۹ هزار و ۹۳۳ هکتار صادر و به کشاورزان تحویل داده شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر