چهارشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۱۰۱
سه‌شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۷

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد دمای هوا در شبانه روز گذشته نسبت به مدت مشابه در گرمترین شهر‌های این استان ۲ درجه سانتیگراد افزایش یافت.

به گزارش فکرشهر، محمد رضا انصاری روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: برهمین اساس بیشینه دمای هوا با ۴۰ درجه سانتیگراد مربوط به شهر‌های اهرم و خورموج به عنوان گرم‌ترین مناطق این استان ثبت شده است.

وی افزود: در مدت یادشده کمینه دما با ۲۱ درجه سانتیگراد برای شهر جم ثبت شده است.

انصاری یادآور شد: بیشینه دمای مرکز استان نیز در ۲۴ ساعت گذشته ۳۴ و کمینه دمای امروز ۲۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: بیشترین میزان رطوبت نیز برای جزیره خارگ با ۸۵ درصد و کمترین رطوبت برای شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان ۲۰ درصد ثبت شده است.

وی ادامه داد: میزان دید افقی همه شهرستان‌های استان بوشهر ۱۰ هزار متر است بجز گناوه که این رقم برای این بندر چهار هزار متر ثبت شده است.

انصاری گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز تا پایان هفته، غبار محلی، در طول روز گاهی وزش باد و در صبح در برخی نقاط مه صبحگاهی از پدیده‌های غالب در سطح استان و روی دریا خواهد بود

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: همچنین در ساعاتی از ظهر امروز تا اوایل شب، در برخی مناطق جنوبی و بخش‌های شرقی استان با افزایش ابر، احتمال وقوع ناپایداری‌های موقت جوی به صورت وزش تندباد لحظه ای، رگبار پراکنده باران و رعد و برق، دور از انتظار نیست.

وی افزود: در ۲۴ ساعت آینده وضعیت آسمان در استان بوشهر صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش ملایم باد، امروز بعد از ظهر در جنوب استان افزایش ابر و احتمال ناپایداری موقت جوی و فردا در برخی نقاط مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

انصاری ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد: متغیر، بطور غالب شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت هشت تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و در جنوب استان طی ساعاتی از امروز بعد از ظهر ۱۲ تا ۴۰ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است..

وی گفت: ارتفاع موج دریا: ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و امروز در سواحل جنوبی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر پیش بینی شده است.

انصاری اضافه کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۰، مد اول ساعت ۱۱:۳۰، جزر دوم ساعت ۱۵:۱۰ و مد دوم ساعت ۲۲:۱۰ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر