پنجشنبه ۰۳ آبان ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۲۰۱۰۴۵۶
چهارشنبه ۰۲ آبان ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۳

فکرشهر: رئیس سازمان هواشناسی کشور گفت: الگو‌های هواشناسی شرایط مناسبی را برای بارش‌های پاییزی نشان نمی‌دهند و پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها کمتر از میانگین بلندمدت باشد.

به‌گزارش فکرشهر از صداوسیما، سحر تاج‌بخش مسلمان در آئین معرفی مدیرکل جدید هواشناسی استان بوشهر گفت: پیش‌بینی‌های بلند مدت هواشناسی شرایط مناسبی را برای بارش‌های پاییزی نشان نمی‌دهند و به غیر از یکی دو استان، در بقیه استان‌هابارش‌ها زیر میانگین بلندمدت خواهد بود.

وی افزود: آنچه که از داده‌های هواشناسی در اختیار ما وجود دارد، نشان از شرایط پربارشی در کشور نیست.

رئیس سازمان هواشناسی کشور همچنین بیان داشت: با توجه به تغییرات اقلیمی که در دنیا رخ می‌دهد، پیش‌بینی برای بلند مدت کمی سخت شده، چون رفتار جو شناخته شده نیست.

وی همچنین در مورد بارش‌های پائیزی در استان بوشهر گفت: هنوز زمان زیادی از فصل بارشی کشور سپری نشده و استان بوشهر هم جزء استان‌هایی است که بارش‌های کمتر از نرمال خواهد داشت مگر اینکه پدیده‌های پیش‌بینی ناپذیری اتفاق بیفتد.

تاج بخش مسلمان گفت: در دنیا برای استفاده بهینه از هشدار‌ها و پیش‌بینی‌ها، ضرورت دسترسی به لایه‌های اطلاعاتی امری بدیهی است و برای این منظور نیاز به راه‌اندازی پایگاه داد‌ها است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در این پایگاه داده اطلاعات مختلفی از لحاظ جمعیت، زیرساخت‌ها، منابع تاب‌آور، تغییرکاربری اراضی و زیرساخت‌های فرسوده وجود خواهد داشت تا بتوان با صدور هشدار‌های جوی، خدمات بهتری ارائه و از خسارت‌ها پیشگیری کرد.

وی با بیان این‌که راه‌اندازی این پایگاه می‌تواند در تصمیم‌گیری‌های کلان کشور تاثیرگذار باشد، افزود: وزیر راه و شهرسازی برای راه‌اندازی این پایگاه داده، درخواستی به رئیس شورای عالی مدیریت بحران کشور داده شده است.

تاج بخش مسلمان گفت: سامانه‌های اندازه‌گیری، پایش وضع هوا و اقلیم از مهمترین ابزار‌هایی است که در پیش‌بینی و صدور هشدار به ما کمک می‌کند که همچنان فاصله معناداری با کشور‌های منطقه داریم.

وی اظهار داشت: برای توسعه تجهیزات به یک جهش قابل ملاحظه در اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای سازمان هواشناسی نیاز است.

در این مراسم پیام مساعدی که پیش از این مسئول پایش و مدیریت بحران اداره کل هواشناسی استان بوشهر بود به عنوان مدیرکل جدید هواشناسی این استان معرفی و از خدمات فرج الله شکوهی پور که از سال ۱۳۹۷ مدیر کل هواشناسی بود، قدردانی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر