آخرین وضعیت پروژههای راهسازی و آسفالت شهرستان دشتستان/ تاکنون موافقتنامهای برای تقاطع ورودی برازجان از سمت شیراز مبادله نشده
فکرشهر: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر گفت: بیشترین سهم تصادفات منجر به فوت در دشتستان است و بزرگراه بوشهر ـ برازجان ـ دالکی بیشترین تلفات را دارد و دومین محور نیز وحدتیه به سعدآباد است.
به گزاررش «فکرشهر»، «فرزاد رستمی» روز شنبه ـ ٢٩ آذرماه ١۴٠۴ ـ در جمع خبرنگاران اظهارداشت: استان بوشهر دارای بیش از ۴۵٠٠ کیلومتر راه است که ٧١٨ کیلومتر آن بزرگراه است که میانگین کشوری در این مقوله ٨ درصد است، اما استان ما ١۶ درصد و دوبرابر میانگین کشوری بزرگراه داریم همچنین ٩٨ درصد راههای روستایی بالای بیست خانوار استان بوشهر دارای راه روستایی آسفالته مناسب هستند و تلاش داریم این رقم را به ١٠٠ درصد برسانیم.
وی بیان داشت: ایمن سازی و نگهداری جاده از جمله وظایف راهداری است و الان حدود ٣ همت قرارداد جاری داریم و ١/۵ همت مطالعات و برآورد آن انجام شده که در مرحله مناقصه هستند و عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.
رستمی گفت: هدفگذاری استان بوشهر در سال جاری حدود ١٠٠ کیلومتر روکش سازی بوده که تا امروز بیش از ٣ برابر هدف یعنی حدود ٣٢۵ کیلومتر انجام شده و این میزان تا پایان سال افزایش پیدا خواهد کرد.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر درباره تصادفات نیز اظهارداشت: درخصوص کم کردن تصادفات، اکثر جادهها گاردریل داشتند که در تصادفات رخ به رخ حادثه منجر به فوت اتفاق میافتاد که با همراهی استاندار و نمایندگان توانستیم بودجهای بیش از ٣۵٠ میلیارد تومان با سازمان تفاهمنامه امضا کنیم و آنها را به نیوجرسی تبدیل کنیم همچنین برای نیوجرسی در دشتستان نیز ۵٠ میلیارد تومان آماده و مناقصه ورودیهای برازجان انجام شده و به زودی عملیات اجرای آن آغاز خواهد شد.
وی با بیان این که «١٧۶٠ میلیارد تومان تفاهمنامه با استان امضا شده»، ادامه داد: نقاط حادثهخیز استان بوشهر ١٠ نقطه بود که عملیات اجرایی آن قبل از موعد به پایان رسید و الان حذف پیچهای خطرناک را در برنامه داریم که ٢٠ پیچ شناسایی شدهاند و برنامه داریم تا پایان سال این پیچهای خطرناک را نیز حذف کنیم.

فرزاد رستمی گفت: میانگین سرعت در کشور، ٧٩ کیلومتر است که این میانگین سرعت در استان بوشهر ٨۵ کیلومتر است و حدود ٨ کیلومتر از میانگین کشوری بیشتر است؛ خصوصا در جنوب استان که شدت تصادفات را در استان بوشهر بالا برده و با توجه به این موضوع، هوشمندسازی جادهها در دستور کار قرار گرفته و ۴٢ دوربین با راهور هماهنگی شده که نصب شوند و به زودی عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد؛ همچنین واژگونی خودروها به دلیل سرعت بالا وجود دارد که ملایم سازی شیبهای شیروانی در دستور کار قرار گرفته است.
وی بیان داشت: ١٩۴ شرکت حمل و نقل در استان بوشهر وجود دارد که سالی حدودا ١٠ میلیون تن کالا جابجا میکنند و تا به امروز بیش از ٧/٣ میلیون تن کالا جابجا کردهاند؛ همچنین در استان ۴١ شرکت حمل و نقل مسافری داریم که ١٣٢٠ دستگاه ناوگان با ١٧٢٠ راننده دارند که در جابه جایی فعال هستند و تاکنون بیش از ۵ میلیون مسافر داشتهایم که این میزان نسبت به سال گذشته ١٧ درصد افزایش داشته است.
رستمی ادامه داد: بخش آموزش رانندگان کمی کم رنگ شده بود، اما امسال بودجه برای آن در نظر گرفتهایم تا آموزشهای لازم انجام گیرد تا فرهنگسازی انجام شود؛ مثلاً در تصادفات منجر به فوت استان ٢۵ درصد موتورسواران هستند که باید استفاده از کلاه ایمنی و عدم استفاده موتورسیکلت در بزرگراهها فرهنگ سازی شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جادهای استان بوشهر بیان داشت: در بارندگیهای اخیر شاهد کمترین خسارت بودیم و با اقدامات به موقعی که انجام گرفت هیچ انسداد جادهای نداشتیم و علیرغم ریزشها در جادههای مختلف سراسر استان عملیات به سرعت شروع میشد تا محدودیت ایجاد نشود.
وی اضافه کرد: بیشترین سهم تصادفات منجر به فوت در دشتستان است و بزرگراه بوشهر ـ برازجان ـ دالکی بیشترین تلفات را دارد و دومین محور نیز وحدتیه به سعدآباد است که در دست بهسازی است و برنامهریزی داریم ۵ کیلومتر فعلی را تا دهه فجر برسانیم و ٣ کیلومتر نیز مطالعات آن انجام شده است.