جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۰۲۴۶
سه‌شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۲

فکرشهر: فصل سرما و صف های طولانی نفت در  جایگاه عرضه سوخت شهر گناوهخلیج فارس:  همه ساله با فرا رسیدن فصل سرما، صف های طولانی نفت سفید در جایگاه عرضه سوخت شهر گناوه به قصه تکراری برای مردم این دیار که در استان زرخیز و به اصطلاح در پایتخت انرژی زندگی می کنند، تبدیل شده است.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، در شهرهای جنوبی کشور نظیر گناوه که بیشتر فصول آن گرم است آغاز فصل سرما خوشایند است اما مساله ای که برای مردم این منطقه سالهای سال باقی مانده تامین سوخت مورد نیاز برای وسایل گرمایشی منازل بویژه نفت سفید است.

درحالی که امروز فناوری های پیشرفته ای برای گرم کردن فضای خانه ها دردنیا مورد استفاده قرار می گیرد در شهر گناوه، مردم باید بشکه به دست درصف های طولانی نفت سفید ساعت ها وقت خود را تلف کنند.

اگرچه از گازکشی محلات شهر گناوه چندسالی می گذرد اما تاکنون کامل اجرایی نشده که دراین بین عده ای از آن بهره برده و برخی نیز به دلیل ناتوانی در پرداخت هزینه های اتصال به منازل خود از این انرژی پاک محروم هستند.

دراین میان خانوارهایی که تاکنون به شبکه گاز دسترسی ندارند برای گرمایش خانه های خود در فصل سرما از نفت سفید استفاده می کنند و برای تامین آن باید یا به تنها جایگاه مراجعه و یا خودورهایی سیاری که درنظر گرفته شده، روی آورند.

توزیع نفت سفید در شهرهای شمالی استان بوشهر چندسالی باهدف جلوگیری از قاچاق سوخت و قابل دسترس بودن مناسب مردم به این سوخت بصورت کالابرگی و به میزانی که برای خانوارها درنظرگرفته شده انجام می شود.

یکی از شهروندان گناوه ای گفت: با توجه به اینکه اهالی محلات این شهر که هنوز از دسترسی به گاز طبیعی به عللی محروم هستند با در دست داشتن بشکه های خالی و کالابرگ های کاغذی، ناچارند برای گرم کردن منازل خود در این فصل به استفاده از این سوخت پناه ببرند و ساعت ها در صف بمانند.

کریم حسینی افزود: امسال همچون سالهای گذشته بسیاری از زنان و مردان دراین شهر از ساعت های اولیه صبح برای دریافت نفت مورد نیاز خانواده شان در صف های طولانی معطل مانده طوریکه حتی صدای اعتراض و گاهی مشاجره افراد منتظر در صف با کارگران جایگاه های سوخت را بدنبال داشته است.

یک بانوی گناوه ای که در صف انتظار دریافت نفت ایستاده بود، گفت: بدلیل نداشتن درآمد کافی قادر به گازکشی خانه خود نبوده و بناچار برای سپری شدن فصل سرما از بخاری نفتی برای گرم کردن منزل استفاده می کنم.

عصمت لیراوی افزود: برای دریافت سهمیه نفت با کالابرگ با طلوع آفتاب به تنها جایگاه عرضه سوخت نفت مراجعه کردم.

یکی دیگر از شهروندان گناوه ای که در صف نفت ایستاده بود، گفت: به دلیل بالابودن تعرفه برق در فصل سرما و عدم توان مالی بیشتر مردم در انجام گاز کشی منازل، مناسب ترین وسیله گرما زا برای اقشار کم درآمد ، استفاده از وسایل نفت سوز همچون بخاری است.

محسن کشاورزی افزود: درحالی که چاره ای جز این برای گرم کردن خانه خود ندارم از مسئولان انتظار داریم یک جایگاه دیگری برای دریافت سوخت موردنیاز مردم درنظر بگیرند تا در صف معطل نمانند.

دیگر شهروند گناوه ای گفت: مردم این دیار با وجود داشتن میادین گازی در استانی که به پایتخت انرژی معروف است، ساکنانش درتامین حداقل انرژی مورد نیاز برای گذران سوز سرما باید ساعت ها در صف انتظار دریافت نفت بمانند.

امیرحسین بهروزی افزود: سرمای کم سابقه پائیزی از یک سو و گازرسانی نشدن همه نقاط شهر و قیمت بالای گازکشی از سوی دیگر، سبب کشاندن مردم به صف خرید نفت سفید شده است.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی شهرستان گناوه گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته توریع نفت سفید در جایگاه عرضه قبل از فصل سرما آغاز شده و مردم برای دسترسی راحت و جلوگیری از ماندن در صف باید تا هوا سرد نشده نسبت به تامین سوخت موردنیاز خود اقدام کنند تا دچار مشکل نشوند.

وهاب تنگسیری افزود: توزیع نفت سفید در جایگاه سوخت این شرکت براساس کالابرگ از ساعت هفت صبح آغاز و تا 15 بعدازظهر به مراجعه کنندگان انجام می شود ضمن اینکه چهار خودرو سیار نیز در سطح شهر و یک خودرو نیز در روستای مال قاید دراین زمینه اختصاص یافته است.

وی اظهارکرد: مرحله اول دریافت سوخت ازطریق کالابرگ انجام و مرحله دوم آن نیز 15 دی ماه آینده تنها برای خانوارهای یک تا چهارنفره اعلام می شود.

تنگسیری گفت: سهمیه خانوارهای پنج نفره به بالاتر براساس کالابرگ 180 تا 200 لیتر برای امسال درنظر گرفته شده و دریک مرحله انجام شده که دیگر شامل آنها نمی شود اما برای خانوارهای 1 تا 4 نفره دو مرحله اختصاص یافته است.

وی افزود: مردم روستاهای این شهرستان برای دریافت نفت سفید نیز در جایگاههای توزیعی که درنظر گرفته شده مراجعه و به شهر عزیمت نمی کنند.

رئیس شرکت پخش فرآورده های نفتی گناوه از خانوارهایی که گازرسانی در محلات آنان انجام شده خواست تا برای اتصال به این انرژی پاک اقدام کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر