شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۴۶۷۹
چهارشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۵

فکرشهر: استاندار بوشهر با تاکید بر لزوم توجه به کیفیت آموزشی در مدارس استان، گفت: در حال حاضر مدارس غیرانتفاعی با کیفیت خوب و مناسب در استان بوشهر وجود ندارد.

مصطفی سالاری

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، مصطفی سالاری ظهر چهارشنبه در نشست شورای آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به در پیش بودن زمان اوقات فراغت دانش آموزان، اظهار داشت: اوقات فراغت یکی از مهمترین دغدغه های خانواده ها و مسئولین فرهنگی است که باید تلاش شود خروجی خوبی را در این راستا داشته باشیم.

وی افزود: باید در راستای برگزاری هر چه بهتر برنامه های اوقات فراغت آموزش و پرورش دستگاه های ذیربط نیز این سازمان را یاری کنند.

استاندار بوشهر با اشاره به اردوهای گسترده دانش آموزی در فصل تابستان و وجود مشکلات مختلف برای ایاب و ذهاب دانش آموزان به مسابقات کشوری عنوان کرد: در اردوهای راهیان نور و ارتحال حضرت امام با وجود کمک‌های ارگان‌های مختلف باز با برخی کمبودها روبرو می شویم و می‌طلبد که در جریان اردوهای تابستانی دانش آموزان نیز همکاری لازم با آموزش و پرورش شود.

سالاری با اشاره به شعار سال توسط مقام معظم رهبری، گفت: امسال یکی از اهداف کلان اوقات فراغت در استان ها مهارت افزایی است که با استفاده از طرح های فنی و حرفه‌ای، این دو سازمان با همکاری با یکدیگر می‌توانند خروجی خوبی را در پایان سال داشته باشند.

وی تصریح کرد: یکی از مواردی که موجب شور و نشاط در بین دانش آموزان می‌شود، دارا بودن فضای مناسب ورزشی است و می‌توان از فضاهای عمومی نزدیک مدارس نیز استفاده شود.

استاندار بوشهر افزود: در برنامه‌ریزی سال گذشته زمین‌های مینی فوتبال و چمن مصنوعی در روستاها و شهرها ساخته شد که تلاش شد در حد امکان این فضاها در کنار مدارس احداث شوند.

سالاری خاطرنشان کرد: در طرح جدید توسعه فضاهای ورزشی، بنا بر ساخت زمین‌های والیبال است و مدیران مدارس در راستای جانمایی مناسب می‌توانند به این طرح یاری کنند.

وی بیان کرد: اینکه چگونه از فضاهای آماده شده استفاده می‌شود مهم‌تر از تعداد و گستردگی فضاها است چرا که هدف اصلی ما در ساخت این زمین‌ها ایجاد نشاط و توزیع متوازن فضاهای ورزشی برای همه مردم استان بوده است.

استاندار بوشهر به نیاز استان بوشهر برای ساخت یک اردوگاه علمی اشاره کرد و اظهار کرد: طبق اعلام آمادگی کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آموزش و پرورش می‌تواند با همکاری با این کانون مرکز اردویی بزرگی را برای استفاده دانش آموزان استانی و کشوری آماده کند.

سالاری  در خصوص تعمیر و تجهیز همه مدارس استان بیان کرد: باید برنامه ریزی صورت گیرد که در مناطق ۱۸ گانه استان به صورت عادلانه منابع توزیع شود و وضعیت مطلوبی داشته باشد.

وی در پاسخ به خواسته آموزش و پرورش در خصوص واگذاری زمین به مدارس غیر انتفاعی گفت: اکنون مدارس غیرانتفاعی با کیفیت خوب در استان وجود ندارد و اگر بنا باشد زمینی به شخصی برای فضای آموزشی غیر انتفاعی واگذار شود باید به فردی داده شود که توان و برنامه‌ریزی برای تبدیل شدن به بهترین مدرسه را داشته باشد.

استاندار بوشهر در خصوص طرح تقویت بنیه علمی دانش‌آموزان بیان کرد: این طرح برای سال سوم از یک ماه آینده باید آغاز شود.

سالاری با بیان اینکه آموزشگاه‌های آزاد در این طرح همکاری دارند بیان کرد: نباید با قرارداد با یک آموزشگاه فضای رقابتی و کیفی را از آموزشگاه‌ها سلب کنیم بلکه به نسبت موفقیت از آنها استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر