يکشنبه ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۳۲۷
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۰۴:۰۲

فکرشهر: سرپرست بهزیستی شهرستان بوشهر، وضعیت نگهداری از کودکان بوشهری که سرپرست خوبی ندارند را تشریح کرد و گفت: کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست توسط بهزیستی حمایت می‌شوند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد سلیمی اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم بهزیستی، نگهداری و حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست است که در بوشهر نیز اقدامات گسترده‌ای در این زمینه انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: دفتر شبه خانواده متولی بچه‌های بی‌سرپرست و بد سرپرست است که اکنون از بالغ بر ۵۰ نفر در سه مرکز شیرخواران، دختران و پسران نگهداری می‌شود. بیشتر این کودکان بد سرپرست هستند که اگر زمینه‌ای فراهم شود و مشکل خانواده‌ها مرتفع شود به خانواده‌ها باز گردانده می‌شوند.

سرپرست بهزیستی شهرستان بوشهر بیان کرد: در صورتی که وضعیت خانواده‌ها به گونه‌ای باشد که امکان اصلاح وجود نداشته باشد، با حکم دادستانی کودکان را به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌کنیم.

سلیمی با اشاره به اینکه سیاست‌های ما به گونه‌ای است که تلاش می‌کنیم کودکان در خانواده حضور داشته باشند، بیان کرد: اکنون در شهر بوشهر ۱۳۰ کودک وجود دارد که توسط بهزیستی حمایت می‌شوند و توسط اقوام نگهداری می‌شوند.

سرپرست بهزیستی شهرستان بوشهر گفت: ماهانه مبلغ ۲۳۰ هزار تومان برای این بچه‌ها واریز می‌شود.

وی با اشاره به اینکه بهترین کمک به بچه‌ها حمایت از آنها برای تحصیل و زندگی است، بیان کرد: نیکوکاران می‌توانند با حضور مستقیم در مراکز و یا مراجعه به دفتر مشارکت‌های مردمی به این بچه ها کمک کنند.

سلیمی با بیان اینکه افراد متقاضی زیادی برای واگذاری کودکان در نوبت هستند تصریح کرد: همه این کودکان شرایط واگذاری ندارند و کودک بی‌سرپرست نیز بعد از ورود سه ماه در مراکز برای اطمینان از سلامتی و پیدا شدن خانواده‌ها نگهداری می‌شود و بعد با حکم دادستانی بچه‌ها به خانواده‌های متقاضی واگذار می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر