جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۴۷۸
سه‌شنبه ۲۷ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان بوشهر گفت: سند سلامت شهرستان بوشهر تهیه می‌شود.

بوشهر

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباس جمشیدی صبح سه‌شنبه در نشست شورای سلامت شهرستان بوشهر اظهار داشت: کارفرمای نظام نامه سلامت همه جانبه استانداری و مجری این نظام نامه دانشگاه علوم پزشکی است.

وی، تهیه تفاهم‌نامه‌های سلامت به‌عنوان دومین سیاست کلی سلامت که توسط مقام معظم رهبری ابلاغ شده را ضروری دانست و خواستار همکاری همه جانبه ادارات شهرستان برای عملیاتی کردن برنامه مذکور شدند.

فرماندار شهرستان بوشهر خاطرنشان کرد: سند سلامت شهرستان  بوشهر در اسرع وقت تهیه و اقدامات لازم به عمل خواهد آمد.

رئیس دبیرخانه سلامت و امنیت موادغذایی استان بوشهر در مورد نظام نامه سلامت همه جانبه با رویکرد مولفه های اجتماعی موثر بر سلامت بیان داشت: این تفاهم‌نامه دارای ۵  هدف و  ۱۰  ابزار است و می‌بایست همه ادارات همکاری لازم را به‌عمل آورده و اطلاعات و داده‌های مورد نیاز را در اسرع وقت در اختیار دبیرخانه شورای سلامت شهرستان قرار دهند.

عیسی صفوی تشکیل اندیشگاه سلامت، خانه مشارکت مردمی، تشکیل شورای پیام گذار سلامت، کمیته دیدبانی سلامت کمیته پیوست سلامت و کمیته امنیت غذایی را ضروری دانست تا با کمک این ابزارها به اهداف پنجگانه و شناسایی ۵ مسئله مهم سلامت شهرستان و امضاء تفاهم‌نامه‌های مشترک بین ادارات دست پیدا کرد.

حسن فخرای دبیر شورای سلامت شهرستان بوشهر نیز به بررسی نحوه اجراء مصوبات جلسه قبل و وضعیت ثبت‌نام جمعیت تحت پوشش شهرستان در سامانه یکپارچه بهداشت (سیب) پرداخت و وضعیت ثبت سامانه  سیب را مطلوب ارزیابی کرد و خواستار همکاری ادارات و سمن‌ها و عموم مردم برای بهبود خدمات بهداشتی در مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌ها شد.
 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر