يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۵۵۰۶
چهارشنبه ۲۸ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: در ساختار قوانین انتخابات باید تصحیحاتی صورت گیرد که بار کاری شورای نگهبان کاسته شود.

غلامعلی صفایی بوشهری

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در نشست با سرپرستان دفاتر نمایندگی شورای نگهبان شهرستان‌ها و مسئولین و کارکنان دفتر شورای نگهبان استان بوشهر  با گرامیداشت سالروز تأسیس شورای نگهبان و شهدای این نهاد، اظهار داشت: نهاد شورای نگهبان همانطور که از اسم آن پیداست پاسدار حریم مشروعیت نظام و قانونمندی تمامی امور در عرصه تقنین و مدیریت اجرایی کلان است.

وی در ادامه افزود: شورای نگهبان حافظ اسلامیت، جمهوریت، قانونمندی، ولایتمداری و سلامت در عرصه های حساس انتخاباتی و تقنین است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شورای نگهبان عامل صیانت در عرصه های مختلف نظام است، تأکید نمود: یکی از مهمترین نهادهای نظام جمهوری اسلامی ایران، شورای نگهبان است.

آیت الله صفایی بوشهری همچنین بیان داشت: شورای نگهبان در عرصه سیاسی، مبدأ و در عرصه تقنین، مقصد است.

ایشان در ادامه با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری در رابطه با انتخابات فرمودند، گفت: در ساختار قوانین انتخابات باید تصحیحاتی صورت گیرد که بار کاری شورای نگهبان کاسته شود.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با اشاره به مراعات قانون در ایام انتخابات، تأکید نمود: مراعات قوانین از ناحیه همگان از جمله مجریان، ناظرین، نمایندگان کاندیداها و خود کاندیداها الزامی است.

آیت الله صفایی بوشهری ادامه داد: متأسفانه برخی مواقع این امور مراعات نمی شود که ضروری است همان چیزی که قانون می گوید انجام شود و در صورت عدم مراعات، برخورد جدی بازدارنده صورت گیرد.

ایشان در همین رابطه تأکید نمود: در صورت تخلف انتخاباتی، باید در اسرع وقت بررسی و برخورد قانونی صورت گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اهمیت دوره های آموزشی جهت کارکنان این نهاد در استان ها، گفت: لازم است در دفاتر شورای نگهبان در استان ها، به طور مداوم آموزش های بروز جهت کارکنان و همچنین نیروهای جدید داده شوند که در صورت تغییر در ساختار، افراد جدید جایگزین شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر