دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۸۲۴۸
چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵

فکرشهر: رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر گفت: وجود این نوع تفاله‌های سیاسی که هیچ مسوولیتی در استانداری بوشهر نداشته و صرفا بر اساس ارتباطات و رانت‌هایی مامن و ماوایی برای خود دست و پا کرده‌اند به هیچ عنوان جایز و برازنده نیست و استاندار جدید باید تکلیف خود را با این افراد مشخص کند تا استان بتواند ضمن این که نفسی بکشد رشد نیز کند.

به گزارش فکرشهر از فارس، کیوان هاشم‌زاده بعد از ظهر سه شنبه در سیزدهمین نشست علنی شورای شهر بوشهر اظهار داشت: انتخاب گراوند به سمت استاندار جدید بوشهر را تبریک می‌گویم و از خداوند برای ایشان در راستای خدمت به هم‌استانی‌های خود آرزومند موفقیت دارم.

وی افزود: اگر چه معتقدیم در قریب به یک‌سال فرصت خدمت‌گذاری به مردم به عنوان معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر فرصت مناسبی برای شناسایی نقاط ضعف و قوت استان بوشهر برای وی فراهم شده است تا بتواند در سمت جدید خود به مردم استان و نظام خدمت کند اما ذکر نکاتی برای یادآوری به ایشان را مهم می‌دانیم.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر تصریح کرد: حضور گسترده جوانان فاقد شغل به شورای شهر بوشهر که مسوولیت قانونی برای اشتغال جوانان و افراد جویای کار ندارد نشان دهنده ایجاد یک سونامی بزرگی از بیکاری در استانی است که به گفته کارشناسان دارای ظرفیت‌های گسترده‌ای برای اشتغال است.

وی ادامه داد: در کنار موضوع اشتغال جوانان، دولت مصوبه‌ای در حوزه ته لنجی به ثبت رسانده که در کنار رکود موجود در حوزه تجارت دریایی، به افزایش بیکاری تعداد فراوانی از افرادی که دارای شغل بوده‌اند اضافه کرده که ضروری است استاندار جدید بوشهر خارج از شعارهای معمول، فکر اساسی برای زندگی مرزنشینان و ساحل‌نشینان که تنها ارتزاق آنها با همین بخش دریانوردی و ته‌لنجی است، انجام دهد.

هاشم‌زاده یادآور شد: استاندار جدید بوشهر قطعا اطلاع دارد که حوزه تجارت و گمرکات بوشهر به عنوان یکی از کلیدی‌ترین مراکز اقتصادی و ایجاد اشتغال در استان بوشهر هم اکنون در کما قرار دارد و این شرایط ناامیدکننده، سبب شده تا تجار به سمت دیگر استان‌های همسایه گسیل پیدا کنند و استان بوشهر را از داشتن نعمت گمرکات محروم سازند.

وی ادامه داد: این شرایط نیاز به استقرار یک سیستم مدیریتی نوینی دارد تا بنادر استان بوشهر که دارای قدمتی فراوان در عرصه تجارت هستند بتوانند به آن شکوه دیرینه باز گردند.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر با انتقاد از بی‌توجهی به ورزش در بندربوشهر، گفت: اگرچه بیش از حد بضاعت، شورا و شهرداری از تیم‌ها و دسته‌جات ورزشی به طرق مختلف حمایت کرده اما ذکر این نکته نیز ضروری است که شهرداری متولی حمایت از ورزش بندر بوشهر نیست و این وظیفه حاکمیتی است که در چارچوب بودجه‌های موجود نگاهی به حمایت از ورزش مرکز استان داشته باشد که از استاندار جدید می‌خواهیم نسبت به حمایت از ورزش بندر بوشهر طرحی جدید تدوین و اجرا کند.

وی افزود: نکته‌ای که واقعا برای استان بوشهر حیاتی است جذب منابع ملی برای این استان است که شاخص‌ها و آمارهایی که به شکل محرمانه و گاهی عمومی به آن دسترسی پیدا می‌کنیم نشان می‌دهد که استان بوشهر در این بخش خیلی ضعیف عمل کرده است.

هاشم‌زاده ادامه داد: به عنوان وکیل مردم بندر بوشهر از استاندار جدید بوشهر می‌خواهیم ضمن پیگیری‌های مجدانه، مجموعه مدیریتی دستگاه‌های اجرایی را مکلف کند که در این خصوص با برنامه وارد شده و سهم استان از بودجه و منابع ملی را افزایش محسوسی دهند.

وی با انتقاد از رشد فزاینده شاغلین بومی در مناطق نفت و گازی استان بوشهر، گفت: به دلیل بی‌توجهی‌های انجام شده و عدم دقت کافی برای اجرایی‌شدن مصوبه بکارگیری 50 درصد از نیروهای بومی استان در صنایع نفت و گاز این استان، شاهد ازدیاد سهم نیروهای غیربومی در مناطق گازی استان بوشهر هستیم به گونه‌ای که اگر رییس جمهوری و وزرا روز چهارشنبه و پنج‌شنبه بخواهند از عسلویه به سایر استان‌ها از طریق فرودگاه عسلویه اقدام کنند شاید صندلی به آنها به دلیل پروازی بودن نیروهای غیربومی که بخش عمده‌ای فاقد تخصص نیز هستند، وجود نداشته باشد.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر ادامه داد: این شرایط اصلا و در هیچ حالتی قابل پذیزش نیست و از استاندار جدید بوشهر می‌خواهیم به این جور داستان‌های غم‌انگیز پایان دهند تا فرصت کافی برای اشتغال جوانانی بومی استان بوشهر که بخش خیلی زیادی دارای تخصص‌های مرتبط با حوزه نفت و گاز هستند، فراهم شود.

وی عنوان کرد: شاید برای خیلی از بوشهری‌ها شنیدن این نکته سخت و گران باشد که در طی سال‌های گذشته با اختصاص بسیار ضعیف اعتبارات که پایین‌تر از سرانه بوده به مانند شعب ابی‌طالب رفتار شده و ظلمی غیرقابل بخشش نیز روا داشته شده است.

هاشم‌زاده ادامه داد: آمارها کاملا مشخص است که سهم مردم شهر بوشهر در توزیع اعتبارات حتی از خیلی شهرهای کوچک به نسبت سرانه جمعیت کمتر است که البته از گراوند می‌خواهیم عدالت در توزیع اعتبارات را فراموشش نکنند و حق مردم بوشهر را به همان سطحی که تعریف شده پرداخت کنند.

 رییس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر بوشهر با انتفاد از وجود تفاله‌های بیکار سیاسی فاقد مسوولیت در استانداری بوشهر گفت: وجود این نوع تفاله‌های سیاسی که هیچ مسوولیتی در استانداری بوشهر نداشته و صرفا بر اساس ارتباطات و رانت‌هایی، مامن و ماوایی برای خود دست و پا کرده‌اند به هیچ عنوان جایز و برازنده نیست و استاندار جدید باید تکلیف خود را با این افراد مشخص کند تا استان بتواند ضمن این که نفسی بکشد رشد نیز کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر