دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فاضلاب شهری بندر گناوه بسیار نامطبوب ونگران کننده است .
کد خبر: ۳۸۶
چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۱:۰۸

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی گفت: وضعیت فاضلاب شهری بندر گناوه بسیار نامطبوب ونگران کننده است .
به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، عبدالکریم جمیری در جلسه پرسش وپاسخ در مسجد محله نوروز آباد بندر گناوه اظهار کرد: فاضلاب شهرهای بوشهر ودیلم نیز مشکلاتی دارد اما مشکل فاضلاب شهری گناوه حادتر است .

وی با اشاره به این که وضعیت اجرای پروژه های فاضلاب در سه شهر یادشده رضایت بخش نیست افزود: در نشستی که هفته گذشته به همراه استاندار بوشهر با وزیر نیرو ومعاونانش داشتیم معضل فاضلاب شهری دیلم، گناوه وبوشهر مطرح شد ونگرانی مردم را با آنها درمیان گذاشته ایم.

جمیری اضافه کرد: با وجود این که حدود 50 درصد از پروژه های فاضلاب این سه شهرستان اجرا شده اما قابل قبول نیست که پروژه ای که بین 10 تا 20 سال به طول انجامیده همچنان نیمه کاره بماند.

نماینده مردم بوشهر، گناوه ودیلم درمجلس شورای اسلامی ازمخروبه ماندن میدان ورودی شهر گناوه ابراز نارضایتی کرد وگفت: قرارگرفتن این میدان در محدوده خطوط انتقال نفت به پایانه جزیرره خارک از دلایل معطل ماندن ساماندهی این میدان است.

جمیری افزود: باپیگیری موضوع وزیر نفت قول داد که براساس توافقی که پیش از این با فرماندار وشهردار وقت گناوه داشته ساماندهی وتوسعه این میدان بلامانع است.

وی درپاسخ به پرسش شمار زیادی از حاضران درمورد حادثه خیز بودن جاده گناوه به دیلم وافزایش روزافزون تلفات آن گفت: دوبانده کردن این راه در شرایط کنونی که دولت بامشکل مالی مواجه است امکان پذیر نیست اما برطرف کردن نقاط حادثه خیز این جاده در دستور کار اداره راه است.

جمیری افزود: وضعیت بودجه ای دولت طوری است که ازمجموع دو هزار پروژه نیمه تمام سراسر کشور تنها 200 پروژه را که پیشرفتی بالای 80 در صد دارند تکمیل خواهد کرد وافزون بر یکهزار و800 پروژه کشوری معطل خواهد ماند.

وی بااشاره به مشکل اشتغال در استان بوشهربویژه در شمال این استان افزود: ساخت مجتمع پتروشیمی که مصوبه سال 1386 دولت است وبنابه دلایل متعددی متوقف شده می تواند بخش زیادی از مشکل اشتغال این منطقه را حل کند.

وی همچپنین ارتقا وتوسعه گمرکات شهرهای بوشهر، گناوه ودیلم وبهره مند شدن از حق معافیت 20 درصدی برای تجار وبازرگانان شهرهای گناوه ودیلم را حق مردم این مناطق دانست وافزود: باپیگری هایی که با رییس گمرک کشور داشتم قول خوبی برای تحقق این خواسته ها داده است اما برای تحقق نیاز به کارشناسی بیشتری دارد.

وی اظهارکرد: توجه به ترمیم و بهسازی و برطرف کردن نقاط حادثه خیز راه های شمالی استان ازجمله جاده گناوه به گچساران در استان کهگیلویه وبویراحمد که در اختیار شرکت نفت است، ارتقای چارت سازمانی نیروی انتظامی موضوع استقرار پزشک متخصص درگناوه از دیگر موضوعاتی است که با وزیران و مسوولان مربوط در کشور در نشست های مختلفی مطرح شده است.

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر