پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۲۰۴
دوشنبه ۰۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: طبق آمار دقیقی که وجود دارد شاهد کاهش ۵۰ درصدی آتش سوزی در مراتع استان هستیم.

به گزارش فکرشهر از مهر، سهیل مهاجری ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت حفظ مراتع و درختان آن برای رسیدن به توسعه پایدار اظهار داشت: اقدامات موثر منابع طبیعی بوشهر در راستای پیشگیری و کاهش آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی و مراتع استان مورد توجه سازمان جنگل‌ها نیز قرار گرفته است و انشالله یک روز شاهد فرهنگ پذیری عمیق‌تر در این بخش باشیم.

وی اضافه کرد: اجرای پروژه اطفاء حریق با جوامع محلی در سطح شهرستان‌های بحرانی استان بوشهر از اقدامات مهمی است که در راستای کاهش آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مراتع استان نقش مهمی داشته است.

مهاجری نقش سازمان های مردم نهاد را نیز در پروژه ها و برنامه های منابع طبیعی بسیار موثر دانست و بیان داشت: همکاری با جوامع محلی و سمن‌ها و ورزشکاران از سال گذشته به صورت جدی تر در دستور کار این اداره قرار داشته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با اشاره به حضور مستمر نیروهای حفاظتی این اداره در عرصه های منابع طبیعی سراسر استان اضافه کرد: سامانه تلفنی ۱۵۰۴ گزارش مردمی همواره آماده پاسخگویی به مردم عزیز استان است.

وی هماهنگی با تمام دستگاه های تاثیر گذار در سطح استان و شهرستان ها برای حفاظت از مراتع و جنگل‌های استان را یک ضرورت دانست و ادامه داد: منابع طبیعی استان نسبت به اراضی تحت پوشش خود با کمبود نیروی حفاظتی روبروست و انتظار می رود حضور همه دستگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد استان در کنار منابع طبیعی تقویت شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر