دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۳۹۷۲۳
يکشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت: اعضا شورای اسلامی شهر بوشهر، فردی توانمند، پاکدست و دارای سلامت مالی به عنوان شهردار مرکز استان انتخاب و از لابی گری و فشارها پرهیز کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالکریم گراوند روز یکشنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر بوشهرافزود: شاهکار شوراها انتخاب شهردار و نظارت است که به دنبال این مهم رضایت مردم حاصل می شود.

وی با بیان اینکه شورای مرکز استان و شهرداری آیینه تمام نمای کار سایر شهرداری‌ها و شوراهاست، ادامه داد: استانداری قصد دخالت در هیچ انتخابی در حوزه کاری شوراها را ندارد.

گراوند یادآور شد: اعضای شورا در انتخاب شهردار وارد لابی گری های ناسالم نشوند و فردی را انتخاب کنند که باری از دوش شهر بردارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: شورای شهربوشهر فردی توانمند برای شهرداری مرکز استان که سلامت مالی و ظرفیت جذب درآمد برای شهرداری را داشته باشد، انتخاب کنید.

وی یادآور شد: برای انتخاب شهردار بوشهر، هیچ توصیه ای در مورد شخصی ندارم اما نهایت کمک را به شورا می کنم تا شهرداری بوشهر ظرفیت جذب درآمد را داشته باشد.

استاندار بوشهر افزود: تشکیل شوراها به عنوان یک نهاد مردمی با هدف کمک به توسعه و حل مشکلات جامعه انجام شد.

گراوند در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احیای پارک لیان در دستور کار قرار دارد، گفت: پارک لیان در زمان حاضر در اختیار سازمان همیاری شهرداری هاست و احیای این پارک از برنامه های استان است.

وی بیان کرد: زیبایی مبلمان شهری بوشهر از اولویت های کاری استان است و در این ارتباط اعتبارات بدون برنامه توزیع نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر بوشهر گفت: انتظار می رود استانداری برای احیای شان و منزلت جایگاه شورای شهر را همکاری و حمایت لازم را داشته باشد و دستگاه های اجرایی نیز ملزم به رعایت و اجرای تصمیم شورا شوند. 

ابوذر دهدار افزود: اختلاف نظر اعضای شورا ناشی از تفکر متفاوتی است که همکاران دارند و در خروجی این تفکر به دنبال آرامش شهر و شهروند سالاری هستیم. 

وی با اشاره به اینکه شورای شهر 6 کمیسیون تخصصی و یک مرکز پژوهشی دارد بیان کرد: در مدت فعالیت شورای شهر جدید 44 مصوبه، 14 جلسه مردمی و 14 جلسه کمیسیون مختلف برگزار شده است. 

رئیس شورای شهر بوشهر ادامه داد: بازدیدهای میدانی و نظارت بر اجرای طرح ‌ها توسط اعضای شورای شهر بیانگر جدیت اعضا در انجام امور مربوط به شهر است. 

وی در باره انتخاب شهردار بوشهر بیان کرد: درانتخاب شهردار جدید توانمندی و شایسته سالاری مد نظر قرار گیرد. 

رئیس شورای شهر بوشهر گفت: در نشست امروز شورای شهر بوشهر شهردار جدید این شهر انتخاب می شود. 

معاون عمرانی استانداری بوشهر گفت: با توجه به اینکه مهم ترین وظیفه شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شهردار و دهیار است و باید به این موضوع توجه جدی شود. 

محمد حسن باستی افزود: انتظار ما از شورا این است که در کنار تصمیم سازی قانونی، فعالیت های جدی شکل بگیرد تا رضایت عمومی مردم جلب و نشاط در جامعه حکمفرما شود. 

وی اظهارکرد: با توجه به اینکه مهم ترین وظیفه شورای اسلامی شهر و روستا انتخاب شهردار و دهیار است باید به این موضوع توجه جدی شود. 

معاون امور عمرانی استانداری بوشهر بر لزوم هماهنگی بین همه مدیریت‌های استان با مدیریت ارشد استان تاکید کرد و گفت: این هماهنگی است که امور را جلو می برد به همین دلیل هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت ارشد استان در روند امور اجرایی تاثیرگذاراست. 

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بوشهر گفت: مردم از این شورا هیچ کار غیراصولی و بدون پشتوانه علمی و فنی نخواهند دید. 

کیوان هاشم زاده افزود: در مدت فعالیت شورا، از حضور نخبگان بخش‌های مختلف شهر استفاده کرده و نقشه راه شورای شهر بوشهر در دست تدوین است. 

عضو شورای شهر بوشهر یادآور شد: انتظار داریم استاندار اجرای پارک لیان را به شورای شهر واگذار کند تا زمینه جذب سرمایه گذاران به این منطقه از شهر را فراهم کنیم. 

هاشم زاده ادامه داد: از آنجا که برای اجرای دهکده گردشگری بوشهر هزینه‌های زیادی شده و اکنون این طرح بلاتکلیف است انتظار داریم با شرایط ویژه، این دهکده هم به شورا واگذار شود. 

وی بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به نوروز، شاهد حضور مسافران نوروزی در شهر بوشهر خواهیم بود و وضعیت کنونی ورودی شهر بوشهر زیبنده نیست. 

عضو شورای شهر بوشهر گفت: از هفته آینده طرح ‌های خوبی تعریف می شود و برای سرعت بخشی در کار در سه شیفت این طرح را اجرایی خواهیم کرد و از استاندار انتظار داریم برای تکمیل آن حمایت مالی کند. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر