دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۴۵۷۲۴
چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۰۶

فکرشهر:  فرمانده انتظامی شهرستان کنگان گفت: دو فقره زمین‌خواری در شهرستان کنگان کشف شد.

به گزارش فکرشهر از پلیس، سرهنگ رهام رضایی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در راستای مقابله با پدیده زمین‌خواری اقدامات خوبی صورت گرفته است و شاهد کشف پرونده‌های متعددی در شهرستان هستیم.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان تصریح کرد: تجاوز به منابع طبیعی، تجاوز به سرمایه‌های کشور و حقوق همه مردم به ویژه نسل آینده این سرزمین است و برخوردی قاطع در این زمینه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: زمین خواران بدون در نظر گرفتن حق عامه مردم در بهره مندی از نعمت‌های خدادادی با هدف رسیدن به سودهای کلان اقدام به تصرف زمین و منابع طبیعی می کنند که برای مقابله با این مشکل، همکاری همه مردم و دستگاه های نظارتی الزامی است.

رضایی با اشاره به کشف دو فقره زمین‌خواری در این شهرستان بیان کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی دو نفر اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر از اراضی دولت واقع در روستای پرک کرده و با تعدی به حریم ۶۰ متری دریا ادعای مالکیت آنها را داشتند.

فرمانده انتظامی شهرستان کنگان بیان کرد: این موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت و با استفاده از امکانات اطلاعاتی، تحقیقات میدانی بررسی لازم انجام شد.

وی ادامه داد: پس از جمع آوری اسناد و مدارک و مستندات مشخص شد که موضوع صحت داشته است و افرادی اقدام به تصرف چهار هزار و ۸۱۸ متر مربع از اراضی دولت به ارزش دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال کرده‌اند.

رضایی با بیان اینکه با دستور مقام قضایی متهمان به پلیس آگاهی دعوت و مورد بازجویی فنی قرار گرفتند که نهایتا به بزه خود اقرار کردند، اضافه کرد: متهمان با تکمیل تحقیقات برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

     

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر