شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۰۸۷
پنجشنبه ۰۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۶

فکرشهر: بخشدار بردخون گفت: ظرفیت‌های گردشگری بخش بردخون ناشناخته مانده است و در صورت توجه به قطب گردشگری منطقه تبدیل می‌شود.
 

به گزارش فکرشهر از فارس، علی اخلاقی در بازدید از مراکز اسکان مسافران نوروزی در بردخون اظهار داشت: بردخون دارای جاذبه‌­ها و فرصت­‌های مناسبی در زمینه گردشگری و ایران‌گردی است اما بسیاری از علاقه‌مندان به دلیل ناآشنایی از این جذابیت‌ها اطلاع ندارند.

بخشدار بردخون افزود: امروزه گردشگری از صنعت‌های مهم و پردرآمد است و اگر برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد بسیاری از شهرها و روستاها توان تبدیل شدن به قطب گردشگری را دارند که بخش بردخون نیز به دلیل قابلیت­‌های فراوان در زمینه دشت، کوه، دریا، کشاورزی و مناظر طبیعی و چشم‌نواز دارای موقعیتی بسیار ویژه است.

وی بیان کرد: ایام نوروز و تعطیلات تابستانی فرصت مناسبی برای سفر و دید و بازدید مردم از سراسر کشور است تا ضمن آشنایی با آداب و رسوم همدیگر با سنت­‌ها و آثار و افتخارات گذشتگان مطلع و اتحاد و انسجام ملی تقویت و مستحکم شود.

اخلاقی ابراز داشت: بردخون ظرفیت­‌ها و استعدادهای زیادی در زمینه­‌های مختلف گردشگری و سنت­‌‌های بومی محلی دارد اما به دلیل تبلیغات ناکافی و عدم تلاش متولیان تاکنون ناشناخته مانده که باید تلاش کنیم با مشارکت دهیاران، شوراهای اسلامی، شهرداری، دستگاه‌های اداری و فرهنگی، نهادهای غیردولتی، دلسوزان و نخبگان، مطلعین و رسانه‌ها این ظرفیت­‌ها معرفی شود.

بخشدار بردخون از همه دستگاه‌های دست‌اندرکار خدمات سفر در بخش تقدیر کرد و گفت: بسیاری از مسافران برای اولین بار در منطقه حضور پیدا می‌کنند که باید تلاش کنیم ضمن فراهم کردن زمینه آرامش آنان، جاذبه‌­های گردشگری و مناطق بکر معرفی شود تا در آینده شاهد حضور و ماندگاری بیشتر مسافران در بردخون باشیم.

وی ادامه داد: در این بازدید با تعدادی از مسافران گفتگو شد که از حضور مسؤولان در بین مسافران و مراکز اسکان شگفت‌زده شده بودند و بیان می‌کردند در سال­‌های گذشته هیچ‌گاه شاهد حضور مسؤولان مناطق و شهرستان­‌ها در میان مسافران نبوده‌ایم.

رییس ستاد تسهیلات سفر در بخش بردخون گفت: از زمان آغاز سفرهای نوروزی تاکنون همه اعضای ستاد برای خدمت‌رسانی به مسافران تلاش نموده‌اند و امکانات و تجهیزات لازم در اختیار مسافران قرار گرفته و با توجه به وضعیت جوی، پیش‌بینی‌های لازم برای حضور و مسافرت ایمن آنان در بخش بردخون صورت گرفته است.

بخشدار بردخون تلاش مردم را در گسترش فرهنگ گردشگری مهم دانست و اظهار کرد: خانه‌های روستایی بوم‌گردی و روستاهای هدف گردشگری با مشارکت مردم افزایش می‌یابد که اکنون بوم‌گردی نره‌کو و روستای گردشگری سجادیه فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

در این بازدید که تعدادی از مسؤولان بخش و اعضای ستاد تسهیلات سفر و اسکان نیز حضور داشتند مسافران مطالبی بیان نمودند و از خدمات و فعالیت­‌های صورت گرفته تقدیر نمودند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر