جمعه ۱۵ تير ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۴۸۰
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: شورای تامین شهرستان دیلم استان بوشهر در ارتباط با درگیری های چند روز اخیر برخی اهالی این منطقه با خرم آبادی ها بیانیه صادر کرد.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، در این بیانیه آمده است: مردم شهرستان دیلم به دنبال تنش ایجاد شده در روزهای اخیر بین برخی از اهالی شهرستان‌های خرم آباد و دیلم و به رغم ورود سریع نیروی‌های انتظامی و امنیتی و برخورد قاطع قانونی دستگاه قضائی که منجر به دستگیری بیشتر عوامل ناامنی شد، اما همچنان عده‌ای افراد فرصت طلب و نا آگاه در هر دو شهرستان با سو استفاده از فضای موجود در چند روز گذشته اقدام به ارتکاب اعمالی از قبیل ضرب و شتم افراد و تخریب و سرقت خودروها و اموال آنها می کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: این موضوع صرف نظر از تخریب وجهه مردم در مغایرت کامل با فرهنگ شهروندان دیلمی که مهمان نوازی آنها به اذعان گردشگران و مسافرانی که حضور یافتند بی نظیر و گواه این مدعا نیز مساعدت و یاری رساندن آنها به مسافران بویژه در ایام تعطیلات نوروز و جمع آوری و ارسال کمک‌های مردمی و حضور فیزیکی در برخی از شهرستان‌های تابعه استان لرستان در جریان وقوع سیل است اما افرادی با ارتکاب اعمال هنجار شکنانه و مخل نظم و امنیت عمومی موجب ناامنی شهرستان و نارضایتی مردم شده‌اند.

در این بیانیه افزوده شد: هرچند ارشادها و تذکرهای مسئولان در روزهای اخیر باعث شده بسیاری از افراد که ناآگاهانه و از سر احساسات ناخواسته وارد این حوادث شده بودند متوجه عواقب رفتار خود شده و از صف اخلال گران خارج شوند اما عده‌ای قلیل و ماجراجو همچنان با نادیده گرفتن تذکرهای دلسوزانه اصرار بر ادامه مسیری می کنند که موجبات تسری نا امنی در شهرستان و اخلال در کسب و کار و معیشت مردم را فراهم می‌آورد که برای آنها مجازات‌های قانونی سنگین به دنبال خواهد داشت و بی شک ادامه این رفتارهای هنجار شکنانه و مخل امنیت و آسایش عمومی توسط قاطبه مردم و کسبه شهرستان قابل تحمل نخواهد بود.

شورای تامین شهرستان دیلم نیز بر اساس وظیفه ذاتی خود به نمایندگی از شهروندان به این اقلیت خودسر و قانون شکن برای آخرین بار هشدار می‌دهد در صورت تکرار این اقدامات خطرناک، از طریق مراجع قضائی نسبت به تشکیل پرونده قضائی، دستگیری و برخورد قانونی حداکثری اقدام و کوچک‌ترین تخفیف و نرمشی در حق آنان اعمال نخواهد شد.

در این بیانیه تاکید شده نیروی انتظامی آمادگی کامل خود را برای برخورد قاطع و دستگیری همه عوامل ناامنی اعلام و برابر نظر اعضای قضائی شورای تامین برخی از اقدامات انجام گرفته از قبیل سرقت اموال اشخاص و بستن راه های ارتباطی، می‌تواند مصداق جرم محاربه باشد که مجازات‌های شدید برای مرتکبان در قانون پیش بینی شده است.

در پایان این بیانیه آمده تعاملاتی بین هر دو فرمانداری در حال انجام است تا نسبت به احقاق حقوق تضییع شده هر دو طرف در سریع‌ترین زمان ممکن رسیدگی شود.

با توجه به اینکه دامنه درگیری خیابانی شهروندان دیلمی با رانندگان خودروهای حمل بار (شوتی) اهل استان لرستان هر روز گسترده‌تر و حتی به شهرستان گناوه نیز سرایت کرده این بیانیه توسط شورای تامین شهرستان دیلم انتشار و در اختیار رسانه‌ها و فضاهای مجازی قرار گرفته است.

خودروهای شوتی به سواری‌هایی گفته می‌شود که با حمل کالاهای خارجی قاچاق به سرعت بسیار بالا در جاده‌ها رانندگی می‌کنند که در سال‌های اخیر باعث تصادف و حوادث رانندگی و تلفات و خسارات زیادی بویژه در جنوب کشور شده‌اند.

درگیری میان برخی شهروندان دیلمی و اهالی خرم آباد استان لرستان در پی برخورد یکی از خودروهای شوتی رانندگان خرم آبادی که در خیابان های دیلم خلاف مسیر حرکت می کرد با یک موتورسیکلت سوار دیلمی در هفته گذشته رخ داد و دامنه آن هر روز گسترده تر شده است.

شهرستان ساحلی دیلم در شمال استان بوشهر به دلیل فعالیت‌های ملوانی به بازار کالاهای وارداتی با قیمت مناسب تبدیل شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر