يکشنبه ۰۸ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۵۴۵
پنجشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۱

فکرشهر: فرماندار شهرستان گناوه بر لزوم ارائه تسهیلات مناسب در حوزه اشتغال بانوان تاکید کرد و گفت: زمینه توسعه اشتغال بانوان شهرستان گناوه فراهم شود.

به گزارش به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد صبح پنجشنبه در نشست کمیسیون امور بانوان و خانواده شهرستان گناوه با تبریک دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع) اظهار داشت: از افتخارات شهرستان گناوه حضور و فعالیت بانوان توانمند در این شهرستان که باعث افزایش روحیه خدمتگزاری و فعالیت برای همگان است و موفقیت‌های شهرستان با توانمندی و همراهی این بانوان توانمند میسر می‌شود.

وی افزود: بیش از نیمی از انجمن‌ها و سمن‌های تشکیل و ثبت شده در شهرستان گناوه با مدیریت بانوان است و در برنامه‌های بسیار متنوع و مستمر خانه سمن‌های شهرستان نیز بانوان حضوری فعال و گسترده دارند.

فرماندار گناوه بیان کرد: فعالیت‌ها و حضور فعالانه بانوان در شهرستان گناوه نشان‌دهنده حمایت مسئولان شهرستان از فعالیت‌های بانوان و توانایی و آمادگی بانوان شهرستان برای فعالیت در عرصه‌های مختلف است.

وی با اشاره به موضوع صندوق خرد زنان با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری جهاد کشاورزی شهرستان در این مورد تصریح کرد: حضور زنان توانمند در تشکیل صندوق‌های خرد و توسعه این صندوق‌ها توانسته در زمینه اشتغال زایی در روستاها مؤثر باشد و نگاه ما در شهرستان بر حمایت از این صندوق‌ها بوده است.

پاک نژاد گفت: در حوزه اشتغال در شهرستان گناوه بانوان توانمند در حوزه‌های مختلف مانند دامداری، تولید محصولات خانگی، نان‌های سنتی، تولید پوشاک و دامداری فعالیت داشته‌اند.

وی گفت: مرکز فنی حرفه‌ای شهرستان در حوزه آموزش فعال است و آموزش‌ها را آغاز کرده که این آموزش‌ها بخصوص در روستاها ادامه خواهد یافت.

فرماندار گناوه با اشاره به اجرای طرح توان افزایی بانوان در گناوه و اشاره به مشکلات محله امید گناوه تصریح کرد: در بازنگری طرح تفضیلی شهر گناوه این محله و مشکلات آن در نظر گرفته شده است تا بتوان مشکلات آنها را برطرف کرد.

وی گفت: پیگیری بازارچه جهاد کشاورزی در دستور کار ادارات مرتبط قرار گیرد تا بتوان هر چه زودتر این امر را محقق کرد.

پاک نژاد ادامه داد: اشتغال از مسائل و مشکلاتی است که همه باید با همکاری و همراهی هم در رفع آن تلاش کنند و در شهرستان گناوه در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی سعی بر هدفمندی تسهیلات بوده و همه مسئولان و کارگروه اشتغال سعی شده تسهیلا ت با نظارت در اختیار کسانی که توانایی اشتغالزایی دارند قرار گیرد.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه امسال یادآور شد: در شرایطی که دشمنان نظام مقدس اسلامی با دسیسه چینی در صدد ناامیدی مردم و کاهش حضور در انتخابات هستند می‌طلبد که همه اقشار جامعه بویژه بانوان با مشارکت و حضور حداکثری خود در انتخابات باعث ناامیدی دشمنان شوند.

وی افزود: بانوان توانمند این شهرستان علاوه بر آنکه در انتخابات حضوری حداکثری داشته باشند این توانایی را دارا هستند که به عنوان انتخاب شونده وارد عرصه انتخابات شوند وامید است که شاهد حضور بانوان توانمند در این عرصه نیز باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر