دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۱۰۰
يکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۸

فکرشهر: معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: از ۲۱ تا ۲۴ آبان ماه جشنواره، نمایشگاه و میز ملی خرما در استان بوشهر برگزار می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، ابوالقاسم محمد زاده ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان بوشهر در عرصه خارما دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و این ظرفیت باید به خوبی معرفی شود.

وی اضافه کرد: سالانه بیش از ۱۷۰ هزارتن خرما در استان تولید می‌شود که با سرمایه گذاری در حوزه فرآوری خرما و صنایع وابسته می توان برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر و همچنین کسب بازارهای صادراتی گسترده‌تر کمک قابل توجهی کرد.

محمدزاده افزود: در راستای افزایش هم اندیشی و تعامل، بین بخش های خصوصی و دولتی به منظور شناخت دقیق تر از ظرفیت های تولیدی و صادراتی، میز ملی خرمای کشور با حضور مسئولین استانی و کشوری در محل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بندر بوشهر برگزار می‌شود.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر تاکید کرد: آگاهی بخشیدن به بنگاه های اقتصادی، از ظرفیت ها و توانمندهای تولید و تجارت در این حوزه ضروری است.

وی تصریح کرد: تدوین برنامه راهبردی صادرات خرما در راستای تحقق اهداف کمی صادرات غیر نفتی، از جمله اهدافی است که ما را در رونق و شکوفایی اقتصادی  این بخش یاری می رساند.

محمدزاده بیان کرد: تعداد ۶۵ غرفه در فضایی به مساحت سه هزار و ۶۰۰ متر مربع با حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان هم استانی در پنج استان خرما خیز یعنی خوزستان، هرمزگان، فارس، کرمان و سیستان بلوچستان و همچنین سایر نقاط کشور در محل نمایشگاه بین المللی بوشهر برای تبادل دانش و آخرین فن‌آوری‌های حوزه‌های تولید و بسته بندی و معرفی و عرضه انواع محصولات خرمایی و شرکت‌های تولیدکننده ماشین آلات صنایع وابسته حضور خواهند داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر