پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
فکرشهر: عزت‌الله ضرغامی صندلی ریاست عظیم‌ترین رسانه کشور را در سال 1383 از علی لاریجانی تحویل گرفت.به گزارش فکرشهر، پارسینه نوشت: سال 83 سال دورخیز اصولگرایان برای "شرایط بعد از خاتمی" بود و ضرغامی به عنوان یک چهره نوظهور و نسل دومی در حالی به صندلی ریاست سازمان تکیه زد که محمود احمدی‌نژاد هم به عنوان یک نسل دومی دیگر با چراغ خاموش در شهرداری تهران برای ریاست جمهوری نقشه می‌کشید.ضرغامی و احمدی‌نژاد شباهت‌های فراوانی با هم داشته و دارند و خیلی زود یکدیگر را در صحنه سیاست ایرانی پیدا کردند.
کد خبر: ۶۳۳۱
چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: عزت‌الله ضرغامی صندلی ریاست عظیم‌ترین رسانه کشور را در سال 1383 از علی لاریجانی تحویل گرفت.

به گزارش فکرشهر، پارسینه نوشت: سال 83 سال دورخیز اصولگرایان برای "شرایط بعد از خاتمی" بود و ضرغامی به عنوان یک چهره نوظهور و نسل دومی در حالی به صندلی ریاست سازمان تکیه زد که محمود احمدی‌نژاد هم به عنوان یک نسل دومی دیگر با چراغ خاموش در شهرداری تهران برای ریاست جمهوری نقشه می‌کشید.

ضرغامی و احمدی‌نژاد شباهت‌های فراوانی با هم داشته و دارند و خیلی زود یکدیگر را در صحنه سیاست ایرانی پیدا کردند.

این ذوق‌زدگی ناشی از شباهت محمود و عزت‌الله طوری بود که صداوسیما در سال‌های 84 تا 88 عملاً یار دوازدهم دولت بود و کار تا آنجا پیش رفت که در جریان بازدید محمود احمدی‌نژاد از سازمان ضرغامی در اقدامی حیرت‌انگیز نام یکی از استودیوهای جدیدالتأسیس را به نام احمدی‌نژاد گذاشت.

ارادت ضرغامی و یاران ایثارگرانی‌اش به احمدی‌نژاد انقدر ادامه یافت که بدرقه باشکوهی برایش در سال 92 ترتیب دادند و احمدی‌نژاد آنقدر خیالش از عزت‌الله راحت بود که روی آنتن زنده تلویزیون برای دانشگاه غیرقانونی و تازه تأسیسش از مردم درخواست پول کرد حتی شماره حساب داد!

البته احمدی‌نژاد هم این مهربانی را با واگذاری زمین فوق‌العاده قیمتی نمایشگاه بین‌المللی به صداوسیما پاسخ داد.

حالا بعد از 10 سال ضرغامی می‌رود... هر چند همانطور که احمدی نژاد و ضرغامی با هم در صحنه سیاست صعود کردند، با هم نیز از همان افول می‌کنند.

نکته جالب رفتارهای عجیب و خاص عزت‌الله ضرغامی در آخرین هفته‌های حضور در جام جم است، انگار عزت‌الله دلش می‌خواهد با خاطره‌ای متفاوت و جنحالی و حتی عامه‌پسندانه غزل خداحافظی از سازمان را بخواند.

نگاه کنید به چند برنامه تلویزیونی در هفته‌های اخیر، آیا به نظر شما پخش ناگهانی این جنس از برنامه‌ها در این پرده آخر اتفاقی است؟

1- پخش برنامه سطرهای ناخوانده با رویکرد جنگ و سوالات بسیار صریح و "سابقاً غیر قابل پخش" از فرماندهان جنگ و عملاً محاکمه تلویزیونی فرماندهان دفاع مقدس

2- حضور بی‌سابقه و عجیب دو خانم با حجاب غیرمتعارف پوشیه و پخش سیاه و سفید این برنامه! از شبکه 2 که حتی اعتراض روحانیون و علما را برانگیخت تا آنجا که عده‌ای آن را تمسخر حجاب دانستند و این جمله عجیب در توجیه استفاده از پوشیه که "از چشم مردان اشعه‌ای خارج می‌شود که منجر به پیر و چروک شدن صورت زنان می‌شود".

3- ورود سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران به دعوای خانوادگی دو مجری جنجالی (آزاده خانم نامداری و فرزاد خان حسنی) با دعوت خانوادگی از فرزاد حسنی و رونمایی از عروس جدید این خانواده در ویژه برنامه عید قربان

4- دعوت و گرفتن عکس یادگاری با جمیه بو پاشا چریک زن انقلابی الجزایر توسط رئیس سازمان صداوسیما که عکس یک روزنامه جام جم (ارگان صداوسیما) شد

5- تأیید و به رسمیت شناختن نگاه لمپن‌آمیز و به شدت مناقشه برانگیز مسعود ده‌نمکی به مقوله دفاع مقدس با پخش سریال معراجی‌ها از شبکه یک تلویزیون که تعجب طیف‌های مختلف جامعه حتی حجت‌الاسلام تویسرکانی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سازمان بسیج شد.

* * *

علی لاریجانی بعد از پایان دوره ده ساله ریاست سازمان صداوسیما نامزد انتخابات ریاست جمهوری در سال 1384 شد، هرچند وی نتوانست از جام جم به پاستور برود ولی به عنوان دبیر شورای عالی امنیت ملی در سال‌های 1384 تا 86 و مسئول اول پرونده هسته‌ای ایران شد و حتی بعد از حذف توسط احمدی‌نژاد عمر سیاسی‌اش نه تنها به پایان نرسید بلکه کرسی ریاست مجلس را در دو دوره متوالی از دست غلامعلی حدادعادل درآورد.

یک سوال ساده... آیا عزت‌الله ضرغامی بعد از ده سال ریاست بر رسانه ملی واجد "سرمایه سیاسی و مقبولیتی" میان اصولگرایان و افکار عمومی هست که بتواند راه علی لاریجانی را بپیماید؟

در پایان مطلب پارسینه آمده است: «پی‌نوشت: به مصداق عیبش گفتی هنرش نیز بگو؛ باید گفت عزت‌الله ضرغامی در طول این ده سال، اهل شکایت و شکایت‌کشی از رسانه‌ها و منتقدانش نبوده است.»

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر