شنبه ۱۲ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۰۸۷۸
دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۲

فکرشهر:  مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر گفت: براساس آمار موجود مردم این استان در سال گذشته حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌های خرد انباشته داشتند که این میزان اگر به سرمایه مولد تبدیل شود موفقیت‎های زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، رسول رستمی  افزود: در این زمینه یکی از کارهایی که در دستور کار برای جذب سرمایه‎گذاری است بورس و فرابورس  است زیرا این ۲ از بزرگ‎ترین منابع تامین مالی پروژه‎های سرمایه‌گذاری هستند.

وی بیان کرد: استان‎هایی هستند که از طریق شرکت سرمایه‎گذاری استان‌ها (که در سال‎های ۸۵ و ۸۶ شکل گرفته) عملکردی موفق داشتند که این مهم در استان بوشهر نیز قابل تحقق است.

رستمی ادامه داد: از سال گذشته در استان بوشهر کارهایی آغاز شده تا شرکت سرمایه‎گذاری استان بتواند وارد بورس شود و سرمایه‌های  خرد کارمندان و اشخاص مختلف را به جای نگهداری در بانک و یا تبدیل به طلا، ارز و خودرو در این صندوق جذب کند.

وی ادامه داد: در صورت تحققق این مهم این صندوق به منبع تامین مالی پروژه‌های سرمایه‌گذاری تبدیل خواهد شد که نفع آن به تک تک شهروندان خواهد رسید.

مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری بوشهر افزود: شرکت سرمایه‎گذاری استان بوشهر اکنون فعال است و مشکل‌ مالیاتی آن برطرف و اتاق فکری برای آن تعریف شده‌است.

رستمی یادآور شد: سال گذشته در استان بوشهر۷۸ درصد تسهیلات روستایی در بخش‌‏های مختلفی پرداخت شد و مهم ترین بخش سرمایه‌گذاری که باعث توسعه اشتغال و توانمندسازی جامعه محلی و ایجاد عدالت اجتماعی می‎شود تسهیلات پرداختی به شرکت‌های کوچک و متوسط بود.

وی گفت: بررسی‌ها نشان داده در این بخش برای نمونه در شیلات، آبزی پروری و در حوزه صنایع تبدیلی که بخش عمده صنایع استان بوشهر است و صنایع کوچک و متوسطی که زیرمجموعه سازمان صنعت، معدن و تجارت است، بجز پیشران‌های بزرگ سرمایه‌گذاری که آنها پکیج‎های دیگری هستند، سرمایه و سرمایه‎گذار آنها در استان بوشهر موجود است.

رستمی اظهار داشت: پیش بینی مشخص عددی نشان می‎دهد براساس برنامه‌ریزی دستگاهی وزارت کشور برنامه و اولویت‎هایی ۳۰ گانه و حوزه وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز اولویت‎های خود را ابلاغ کرده که در این ارتباط برنامه جهش تولید با مدیریت حوزه اقتصادی و  برنامه بودجه پروژه محور مشخص شده‌است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر