سه‌شنبه ۰۵ تير ۱۴۰۳
جستجو
کد خبر: ۷۴۹۲۸
دوشنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۰

فکرشهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: هرچند این استان از جمله آخرین استان‌های درگیر با ویروس کرونا بود اما از نیمه خرداد تاکنون از جمله استان‌های در وضعیت هشدار و قرمز کشور به شمار می‌رود.

به گزارش فکرشهر و به نقل از ایرنا، دکتر سعید کشمیری افزود: در زمان حاضر از مجموع ۱۰ شهرستان استان بوشهر ۶ شهرستان شامل دیلم، گناوه، بوشهر، عسلویه، دشتستان و تنگستان در حالت قرمز و چهار شهرستان دیگر در حالت زرد و نارنجی قرار دارند.

وی یادآور شد: قرمز شدن شهرستان‌های مختلف نشانه تغییر رفتار افراد است و دراین شرایط با توجه به نزدیک شدن به فصل پائیز رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از سوی مردم الزامی است.

کشمیری با بیان اینکه استان بوشهر در حالت شکننده قرار دارد، اضافه کرد: از ابتدای شیوع بیماری تاکنون ۲۴هزار و ۴۸۱ بیمار حاد تنفسی به بیمارستان‌های استان مراجعه کرده‌اند که از این شمار ۱۰ هزار و ۱۰۴ مورد مثبت کرونا شناسایی شده‌اند.

وی یادآور شد: همچنین از این شمار هفت هزار و ۳۷۱ نفر بستری شدند، هشت هزار و ۶۱۹ نفر بهبود یافته‌اند و ۸۰۰ نفر در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

کشمیری اظهار داشت: در وضعیت کنونی تعداد ورودی و خروجی بیمارستان‌ها ثابت است یعنی اینکه در مقابل ورود ۵۰ بیمارنیازمند بستری، ۵۰ بیمار نیز مرخص می‌شوند.

وی ادامه داد: در زمان حاضر ۲۸۷ نفر در بیمارستان‌های استان بوشهر بستری هستند که ۵۰ درصد سهم بیمارستان شهدای خلیج فارس است.

کشمیری با اشاره به اینکه روزانه ۳ تا ۵ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در استان بوشهر جان می‌دهند، اضافه کرد: شمار جان باختگان ناشی از بیماری کرونا در این استان به ۴۳۸ نفر می‌رسد و نیمی از جان باختگان مربوط به شهرستان‌های بوشهر و دشتستان هستند.

وی اضافه کرد: هرچند بیشترین جان باختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در بین جمعیت افراد با سن بالا و یا دارای بیماری زمینه‌ای هستند اما در میان آنها افراد جوان و بدون هیچ بیماری زمینه‌ای نیز بوده‌اند که در اثر سهل انگاری به بیماری مبتلا شده و جان خود را از دست داده‌اند.

کشمیری با بیان اینکه براساس آمارها روزانه ۶۰ تا ۱۰۰ نفر موارد جدید ابتلا به کرونا در استان بوشهر ثبت می‌شود، بیان کرد: رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها همچنان از جمله اصولی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: ۵۰۰ تخت برای بیماری کرونا در استان پیش بینی شده‌است که از این شمار ۶۰ درصد آنها اشغال شد به استثنای بیمارستان شهدای خلیج فارس به عنوان تنها بیمارستان اصلی استان برای بیماری کرونا است که مقطعی ظرفیت آن تکمیل شد.

کشمیری با اشاره به اینکه استان بوشهر تاکنون ۶ شهید سلامت داشته است افزود: در زمان حاضر ۶۰۰ نفر از کادر درمان این استان به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این شمار بخشی از آنها بهبود یافته و بخشی نیز بستری هستند.

وی تاکیدکرد: در این شرایط که با خستگی مداوم کادر درمان ناشی از کار شبانه روزی در ۶ ماه گذشته روبرو هستیم، مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی میزان ابتلا به بیماری را کاهش دهند زیرا تنها از این طریق می‌توان به مدافعان جبهه سلامت کمک کرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: در این شرایط مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حضور نیافتن در تجمع‌ها، بازار و میهمانی‌ها تلاش کنند از میزان انتقال ویروس جلوگیری شود.

دبیرستاد مقابله با کرونا در استان بوشهر گفت: مردم باید بدانند راه حل بیماری کرونا در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نیست بلکه در پیشگیری و مبتلا نشدن است.

وی با اشاره به بیماری آنفلوآنزا گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و توصیه کارشناسان به استفاده از واکسن آنفلوآنزا و پیش بینی انجام شده که امسال میزان استفاده از این واکسن ۱۰ برابر سال گذشته است سفارش لازم برای خرید این واکسن انجام شده‌است.

کشمیری اضافه کرد: فصل واکسیناسیون آنفلوآنزا از نیمه دوم شهریور ماه آغاز می‌شود که در گام نخست در اختیار افراد سالخورده و دارای بیماری زمینه‌ای و پس از آن در اختیار سایر افراد قرار می‌گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر