شنبه ۰۶ مرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۷۰۲۷
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۵:۱۷

فکرشهر: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر گفت: هم اکنون تنها بخش ویژه کتابخانه شهید بهشتی شهر برازجان مرکز شهرستان دشتستان با ۱۰ هزار جلد کتاب صوتی برای نابینایان این استان فعال است.

به گزارش فکرشهر، سید علی هاشمی روز جمعه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: بخش ویژه نابینایان در این کتابخانه برای اولین بار در استان بوشهر در سال ۹۶ آغاز به کار کرد و علاوه بر کتاب‌های صوتی اکنون ۳۸۵ جلد کتاب بریل دارد.

وی افزود: همچنین کتابخانه شهید بهشتی برازجان مجهز به استودیو تولید کتاب صوتی است که تاکنون ۶ کتاب با صدای مردم بوشهر در این استودیو صوتی شده‌است اما در زمان حاضر کرونا این روند را متوقف کرده‌است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان بوشهر ادامه داد: بخش ویژه نابینایان در ابتدای فعالیت ۲۱۲ جلد کتاب بریل و با ۴ عضو فعالیت داشت اما اکنون ۷۴ عضو نابینا و کم‌بینا در این کتابخانه خدمت دریافت می‌کنند.

هاشمی با بیان اینکه این کتابخانه از سوی بانوی کم بینا فاطمه کاووسی اداره می‌شود، عنوان کرد: خدمات آموزشی و فرهنگی چون آموزش خط بریل، قرآن و مهارت‌های اجتماعی و صنایع دستی، مشاوره، کارگاه‌های آموزشی و برنامه‌های فرهنگی _ترویجی، کارگاه‌های روانشناسی، نشست کتابخوان ویژه نابینایان و مسابقات فرهنگی در این مرکز به نابینایان و کم بینایان ارائه می‌شود.

وی بیان کرد: برنامه‌ریزی شده‌است در صورت تامین اعتبار و صدور مجوز بخش ویژه نابینایان و کم بینایان در کتابخانه عمومی مبصری بوشهر نیز راه‌اندازی شود.

اکنون ۲ هزار و ۳۸۷ نابینا و کم بینا زیر پوشش اداره کل بهزیستی استان بوشهر قرار دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر