جمعه ۱۳ مهر ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۷۹۳۴۲
چهارشنبه ۰۵ آذر ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۹

فکرشهر: دبیر دومین جایزه ملی غزل زنده یاد حسین جلال ­پور شاعر گناوه‌ای گفت: ۵۷۵ اثر به دبیرخانه این جایزه ارسال شد که در مرحله داوری قرار گرفته‌است.

به گزارش فکرشهر، حسن فرهادی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در بخش غزل‌­های ارسالی ۴۸۸ اثر از ۱۱۷ غزل­‌سرا، در بخش کتاب غزل  ۶۴  مجموعه­ غزل و در بخش پژوهش ۲۳ مقاله پژوهشی به دبیرخانه این جایزه رسید.

وی گفت: مهلت ارسال آثار به این جایزه ۳۰ آبان ماه امسال بود که پس از پایان یافتن این مهلت، دسته بندی و آماده سازی شد و در اختیار داوران قرار گرفت.

فرهادی اظهارکرد: همزمان با آغاز کار داوری، نامزدهای نهایی روز شنبه اول دی ماه ۹۹ اعلام خواهند شد.

وی افزود: باتوجه به اینکه این دبیرخانه در حدفاصل دوره اول و دوم جایزه ملی غزل جلال پور است، مشغول رصد و پایش کتاب‌­ها و پژوهش‌­های انجام شده در کشوره بوده‌است ، بیشتر افرادی که به‌صورت جدی و حرفه‌ای در عرصه پژوهش و سرایش غزل در حال فعالیت هستند، آثار خود را برای جایزه ارسال کرده‌­اند.

دبیر دومین جایزه ملی غزل جلال‌پور گفت: همانند تمامی جوایز معتبر ملی و بین‌­المللی امسال، نشان جایزه در هر بخش تنها به یک نفر تعلق خواهد گرفت ضمن اینکه به تمامی نامزدهای بخش نهایی لوح یادبود و هدیه اهدا خواهد شد.

وی یادآورشد: آیین پایانی جایزه ۱۲ دی‌ ماه امسال همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید در صورتی‌ که شرایط جوی مساعد باشد و ستاد استانی مبارزه با کرونا مجوز برگزاری حضوری این رویداد را صادر کند، با حضور نامزدهای نهایی این دوره در جوار مزار جلال پور در بندرگناوه برگزار خواهد شد و در غیر این‌صورت مجازی انجام می‌شود.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

 تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر