يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: یکی از مهمترین عواملی که در زیبایی هر شهر تاثیر دارد، نمای ساختمان‌ها است که در این زمینه در شهرستان گناوه طرح‌های مختلفی در دست اجرا است اما حفظ معماری اصیل از دغدغه ها در این بخش است.به گزارش فکرشهر، گناوه یکی از شهرهای ساحلی استان بوشهر است که هر ساله در اواخر زمستان و اوایل بهار پذیرای خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف کشور است و کارهای توسعه شهری در سال‌های اخیر در این بندر توسعه یافته است.
کد خبر: ۹۵۸۸
دوشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۴

فکرشهر: یکی از مهمترین عواملی که در زیبایی هر شهر تاثیر دارد، نمای ساختمان‌ها است که در این زمینه در شهرستان گناوه طرح‌های مختلفی در دست اجرا است اما حفظ معماری اصیل از دغدغه ها در این بخش است.

به گزارش فکرشهر، گناوه یکی از شهرهای ساحلی استان بوشهر است که هر ساله در اواخر زمستان و اوایل بهار پذیرای خیل عظیم گردشگران از نقاط مختلف کشور است و کارهای توسعه شهری در سال‌های اخیر در این بندر توسعه یافته است.

در کنار اقدامات شهرداری که برای زیباسازی شهر انجام می‌دهد، مردم نیز می‌توانند نقش مهمی در بهبود سیمای شهر داشته باشند که یکی از مهمترین اقدامات مردمی، زیباسازی منازل از طریق توسعه فضای سبز داخل و بیرون منازل و همچنین استفاده از نماهای مناسب است.

چند سالی است که در این شهر نمایشگاه‌های تخصصی در زمینه نما برگزار شده و این موضوع سبب شده تا مردم نیز دید مناسب‌تری نسبت به نمای ساختمان داشته و در این مسیر حرکت کنند.

نما و سیمای شهری از مهمترین دغدغه‌ها در گناوه است

رییس اداره راه و شهرسازی گناوه از همکاری اداره راه و شهرسازی شهرستان گناوه در برگزاری نمایشگاه نما ساختمان خبر داد و اظهار داشت: یکی از دغدغه ها و چشم اندازهای همیشگی اداره راه و شهرسازی گناوه نما و خط آسمان شهری است.

صدرالله عبدالهی گفت: بر این اساس لزوم حمایت از معماران گناوه ای در برگزاری چنین برنامه های احساس می شود تا زمینه بروز خلاقیت ها و ایده های نو فراهم شود و شهروندان نیز با نماهای اصیل و بومی آشنا شوند.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان گناوه بیان داشت: تعامل و هم اندیشی دستگاه های اجرایی و عمرانی موجب ارتقای کیفیت مبلمان شهری و تحقق هر چه سریعتر چشم اندازهای شهر می شود.

گناوه

حمایت از طراحان بومی در زمینه نمای ساختمان

وی در ادامه خاطرنشان ساخت: امروز به روشنی می توان تاثیر نمایشگاه  مذکور را در نمای ساختمان ها و مصالح استفاده شده و حساسیت در انتخاب طراح از طرف مالکین دید.

رییس اداره راه و شهرسازی شهرستان گناوه در پایان گفت: حمایت از طراحان بومی و ایجاد بستر لازم برای پیشرفت آنها با همکاری همه مسوولان مرتبط نخستین گام در تحقق مباحث زیبایی شهر است.

ارتقای سیمای شهری در گناوه

دبیر اجرایی سومین دوره نمایشگاه تخصصی نما ساختمان گناوه در گفتگو با مهر از برگزاری این نمایشگاه در اسفندماه امسال در گناوه خبر داد و بیان داشت: این نمایشگاه در محل نگارخانه  شادروان الله کرم افتخاری گناوه برگزار خواهد شد.

پیمان اسفندیاری ایجاد بستری برای معرفی توان مهندسان طراح گناوه ای را به عنوان یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه دانست و ادامه داد: از دیگر اهداف برگزاری نمایشگاه نما ساختمان گناوه می‌توان به تبادل اطلاعات معماران با یکدیگر در یک مکان مناسب و زمان کوتاه اشاره کرد.

وی با تاکید بر اینکه نمایشگاه نما ساختمان گناوه از تخصصی ترین برنامه ها در زمینه ساخت و ساز و مهندسی در سطح استان است، ادامه داد: مردم گناوه همواره استقبال بسیار خوبی در این زمینه داشته‌اند.

دبیر اجرایی سومین دوره نمایشگاه تخصصی نما ساختمان گناوه همچنین از برگزاری یک کارگاه اموزشی یک روزه مرتبط با معماری و شهرسازی در حین برگزاری نمایشگاه خبر داد و گفت: امیدواریم شاهد ارتقای سیمای شهری و تسلط بیشتر مهندسان در مبحث طراحی و زیباشناسی باشیم.

ساختمان‌سازی با در نظر گرفتن هويت‌ها و اقليم‌های منطقه‌ای

حجت مرادی مشاور فرماندار شهرستان گناوه نیز اظهار داشت: در تمام دوران تاريخ و گذر زندگی انسان ها معماری نماد نوع فرهنگ و هويت آن جامعه و ساختمان ها نشان از نوع تفكر آن جامعه بوده است.

حجت مرادی اضافه کرد: متاسفانه در دوره ای از تاريخ كشورمان در بحث معماری و ساختمان درگير ساختمان‌سازی بدون معمار و غرب‌زده بدون در نظر گرفتن هويت‌ها و اقليم‌های منطقه‌ای شديم.

مرادی بیان داشت: در چند سال اخير با همت دوستان معمار تمام تلاش در هويت بخشي، عملكردگرايی و توجه به شرايط اقليمی معماری پايدار به ويژه منظر شهری توانسته‌اند تا اندازه‌اي به ساختمان سازي به نحوي كه در شان مردمان ايران زمين باشد، برگرديم.

وی در ادامه افزود: در شهرستان گناوه با وجود كم لطفی‌هايی كه در مقابل مهندسين معمار از جانب مديران و مسئولان وجود داشت با تلاش تک تک دوستان متخصص به تشكيل انجمن تخصصی معماری رسيدم.

لزوم حمایت مسئولان از انجمن معماران و شهرسازان گناوه

مرادی تصریح کرد: با حمايت های دولت تدبير و اميد و فرماندار شهرستان گناوه در پروسه ثبت سمن ها توانسته ايم به اخذ مجوز فعاليت های حقوق شهروندی در حيطه تخصصی دست يابيم.

وی تاکید کرد: انجمن معماران شهرستان گناوه هميشه فعاليت‌هايی حتي قبل از اخذ مجوز مثل برگزاری نمايشگاه نما در سال های اخير كه كاري خاص و مختص شهرستان گناوه بوده، داشته است.

مرادی بیان کرد: با توجه به ثبت اين انجمن و ضرورت طراحی نما با توجه به نوع فرهنگ، اقليم و هويت تاريخی و گردشگری شهرستان گناوه، عزم مسئولان را در حمايت بيشتر از انجمن معماران و شهرسازان شهرستان گناوه به ویژه نمايشگاه نما اين سمن مي طلبد.

مشاور فرماندار شهرستان گناوه در پایان گفت: اميدواريم سومین دوره نمايشگاه بهتر از دوره های قبل برگذار شود و همچون سال های قبل مورد استقبال گرم مردم و مسئولان قرار گیرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر