شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۵۶۴
دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۵

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: واقفان بوشهری، نیت وقف‌های خود را در راستای نیاز جامعه و اشتغال‌زایی جوانان، ایجاد کارگاه تولیدی انجام دهند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در آیین تجلیل از یاوران وقف استان بوشهر بیان کرد: امروز به یاری خداوند وقف‌های زیادی برای مجالس سیدالشهدا (ع) در استان بوشهر وجود دارد و واقفان می‌توانند این صدقه جاری را برای رفع دیگر نیازهای این استان مانند آموزش و اشتغال نیز به کار گیرند.

وی یادآور شد: در هر کارگاه تولیدی ده‌ها نفر شاغل می‌شوند و خیر بسیاری برای جامعه و واقف دارد.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر توصیه کرد: خیران بوشهری دیگر نیازهای این استان را از متولیان بپرسند تا موقوفاتی برای خدمت در این حوزه‌ها ثبت شود.

وی اظهار کرد: نیاز انسان به کار خیر برای حیات ابدی خود در آخرت بسیار زیاد است و در این حیات محدود دنیایی زمان کافی در اختیار ندارد؛ بنابراین وقف نوعی کیاست، هوشمندی و عقلانیت و خیری جاری است که با پایان عمر دنیایی پایان نمی‌یابد.

صفایی بوشهری ادامه داد: واقف پس از اینکه از دنیا می‌رود نیز گویا هنوز حیات دارد و نخستین اثر این کار خیر برای فرد خیر است و از پرتو آن جامعه نیز از اثرات آن بهره‌مند می‌شوند.

۶۰۰ میلیون متر از موقوفات بوشهر سند تک برگ گرفت

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر گفت: دارالمومنین بوشهر ۵۲۵ موقوفه دارد و تا کنون ۶۰۰ میلیون متر از وقفیات این استان سند تک برگ دریافت کرده‌اند.

حجت الاسلام محمدرضا اسماعیل‌پور افزود: در یکسال گذشته بیش از ۱۰۰ سند ثبتی برای موقوفات استان بوشهر اخذ شده است و در زمان حاضر ۹۰ درصد از این موقوفات دارای سند هستند.

وی اعلام کرد: موقوفات استان بوشهر در نیمه نخست امسال نزدیک به ۳۷۰ میلیارد تومان در پنج طرح تولیدی و اقتصادی سرمایه گذاری کرده است و اکنون نیز ۱۲ طرح آماده اجرا دارد.

اسماعیل‌پور افزود: در ۶ ماه نخست امسال با بازدیدهای مداوم از بقاع متبرکه در همه شهرستان‌های استان بوشهر، نیازمندی‌ها شناسایی و ۱۶ بقعه متبرکه این استان مقاوم سازی شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر با بیان اینکه وقف مصداق روشن تعاون، باقیات صالحات و دور از ریا و تحقیر دیگران است، عنوان کرد: تا کنون ۶۰ عنوان نیت واقفانه در استان بوشهر ثبت شده است.

اسماعیل‌پور گفت: مدیریت جدید سازمان اوقاف و امور خیریه در صدد زنده کردن ماده پنج قانون اوقاف است که بر این اساس مردم امین اوقاف هستند و مدیریت و اجرای نیات واقفانه را خود، به عهده می‌گیرند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر