پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۴۸۶۵
شنبه ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۸

فکرشهر: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: با توجه به ضرورت ایجاد فضای تبیین و گفت‌وگو برای جمع‌های دانش‌آموزی و دانشجویی، جمع هم اندیشی و شبکه تلویزیون اینترنتی برای انتقال مفاهیم به نوجوانان و جوانان در این استان تشکیل می شود.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، عبدالرحیم افروغ روز شنبه در نشست شورای اطلاع‌رسانی استان بوشهر بیان کرد: ایجاد فضای پرسشگری اثر مطلوب دارد و شرط منطقی آن این است که افرادی که برای پاسخگویی در نشست‌های پرسش و پاسخ حضور پیدا می‌کنند به آگاهی از مسائل روز تجهیز شوند.

وی افزود: به این منظور یک جمع هم اندیشی از استادان و فعالان حوزه، دانشگاه، مربیان و فعالان فرهنگی تشکیل می‌شود تا با حضور در نشست‌های  گفت‌وگو و پرسش و پاسخ، مفاهیم را به مخاطبان جوان و نوجوان خود منتقل کنند.

افروغ با اشاره به اغتشاش های اخیر، ادامه داد: ایجاد یک مرکز تخصصی نوجوان محور نباید مغفول بماند که صدا و سیما و شبکه اینترنتی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی می‌توانند در این زمینه موثر باشند.

مدیرکل فراهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه باید در برنامه‌های گفت‌وگو محور به نوجوانان تریبون داده شود، افزود: نسل نوجوان امروز کشور منطقی است و در صورتی که در برابر مباحثه علمی قرار گیرد بخوبی اقناع می‌شود و خروجی مطلوبی خواهد داشت.

وی گفت: امروز دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با اقدام به موقع و دقت نظر به سر شاخه‌های اغتشاش و آشوب دست یافته و عملکرد خوبی داشته اند و در بخش تبیین نیز اقدامات فرهنگی و اقناع در شرایط امروز اضطرار است که با کلید واژه تبیین در دستور کار قرار گرفته است.

افروغ با بیان اینکه نشست شورای اطلاع رسانی به عنوان یک قرارگاه در این زمینه فعالیت می‌کند، بیان کرد: مصوبات این جلسه برای همه دستگاه‌های متولی لازم الاجرا است.

وی مصوب کرد: این هفته یک نشست هم اندیشی با حضور استادان و فعالان فرهنگی، آموزش و پرورش و حوزه و دانشگاه، با موضوعات آزادی و محدودیت‌ها، رابطه قانون و فرهنگ، جایگاه ایران در نظم نوین جهانی، مدیریت فضای مجازی، نقش استکبار در حوادث لبنان، عراق و ایران و نقش خواص در تبیین حقایق برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: یک تلوزیون اینترنتی با نام ابوشهر به صورت عملیاتی با رویکرد نوجوان قرار است ایجاد شود تا در قالب آن بحث، میزگرد و گفت‌وگو برگزار شود که اقدامات مقدماتی آن انجام شده و بزودی راه‌اندازی می‌شود.

افروغ اضافه کرد: همچنین کرسی آزاد اندیشی دانش‌آموزی از سوی صدا و سیما با همکاری آموزش و پرورش برگزار شود.

وی تاکید کرد: آثار خوب، دقیق و علمی که تولید می‌شود از طریق شاد و دیگر شبکه‌های طراحی شده به نوجوانان معرفی و از ظرفیت نویسندگان خوب و توانمند در این زمینه استفاده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر