جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۵۷۶۱
چهارشنبه ۰۴ آبان ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۷

فکرشهر: رئیس شبکه بهداشت و درمان جم از شیوع آنفولانزا در سطح شهرستان جم و به‌خصوص مدارس خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد قاسمی ظهر چهارشنبه در حاشیه بازدید از مدارس شهرستان جم اظهار داشت: با شروع فصل سرما و بازگشایی مدارس، بیماری‌های ویروسی به‌خصوص سرماخوردگی و آنفولانزا افزایش پیدا کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم با بیان اینکه در روزهای اخیر با افزایش قابل‌توجه تعداد موارد سرپایی آنفلوانزا در مراکز درمانی شهرستان به‌خصوص در میان دانش آموزان روبه‌رو بوده‌ایم افزود: در صورت عدم کنترل این وضعیت و رعایت نشدن پروتکل‌های بهداشتی، این موارد در هفته‌های آتی نیز تشدید می‌شود.

وی با تأکید بر این‌که افراد مشکوک به آنفلوانزا در خانه تحت مراقبت قرار گیرند، تأکید کرد: حضور دانش آموزان بیمار و مبتلا به آنفلوانزا در مدارس تنها منجر به گسترش بیماری و تهدید سلامتی سایر دانش آموزان و طولانی شدن درمان دانش‌آموز بیمار می‌شود.

قاسمی افزود: کودکان و دانش آموزان در این موج آنفلوانزا بیشتر درگیر هستند، ازاین‌رو لازم است تا فرزندان خود را پیش از هر چیزی تحت درمان خانگی با مایعات و استراحت مطلق قرار دهیم و در صورت تشدید وضعیت حتماً به نزدیک‌ترین محل درمانی مراجعه کنیم.

قاسمی در خصوص تفاوت بیماری آنفلوانزا با سایر بیماری‌های ویروسی، اظهار می‌کند: بیماری‌های آنفلوانزا، کرونا و سرماخوردگی از یک خانواده ویروسی بوده و شباهت بسیاری به هم دارند و از شایع‌ترین علائم آنفلوانزا نیز می‌توان به شکم‌درد، اسهال، درد عضلانی، تب، سرفه و … اشاره کرد.

وی با بیان این‌که میزان استفاده از ماسک در شهرستان به ۲۰ درصد کاهش‌یافته است، گفت: توصیه اکید می‌شود که مردم به‌خصوص دانش آموزان حداقل در امکان سربسته از ماسک استفاده کنند و در کنار آن رعایت بهداشت فردی را در اولویت قرار دهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان جم خاطرنشان کرد: در این روزها که تعداد افراد مبتلا به آنفلوانزا در میان ما افزایش‌یافته است، می‌توان با رعایت نکات ساده بهداشتی به‌راحتی از میان خطرات تهدیدکننده سلامتی عبور کنیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر