شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۲۸۶۰۸
شنبه ۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی جوی، از روز یکشنبه هفته جاری سامانه بارشی وارد این استان می‌‎شود.

به گزاارش فکرشهر، پیام مساعدی روز شنبه درگفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با نفوذ این سامانه بارشی و تداوم فعالیت آن تا پایان هفته، استان بوشهر در این مدت به تناوب شاهد افزایش پوشش ابر، وقوع بارش پراکنده، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای خواهد بود.

وی بیان کرد: کانون فعالیت این سامانه بارشی ابتدا شمال، مرکز و تا حدودی جنوب استان و شدت فعالیت آن نیز از دوشنبه شب تا روز چهارشنبه خواهد بود.

مساعدی ادامه داد: فعالیت این سامانه از روز پنجشنبه کند می‌شود اما روز جمعه به طور مجدد شدت می‌گیرد.

وی افزود: جزییات بیشتر فعالیت سامانه برای پایان هفته در روزهای آینده اطلاع رسانی خواهد شد.

مساعدی اظهار کرد: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد با وزش بادهای شمالی روی دریا تا اواخر وقت امروز، سواحل استان مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر کمی تا قسمتی ابری همراه با وزش باد، از اواخر وقت افزایش ابر و فردا بصورت پراکنده با بارش باران، گاهی رگبار باران و رعد و برق پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به طور غالب شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و روی دریا تا ۴۸ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

مساعدی عنوان کرد: در ۲۴ ساعت آینده ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۹۰ تا ۱۵۰ و امروز تا اواخر وقت ۱۸۰ سانتیمتر و از فردا ۶۰ تا ۱۲۰ گاهی ۱۵۰ سانتیمتر پیش بینی می‎‌شود.

وی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان مد اول دریا ساعت ۰۳:۵۹، جزر دریا ساعت ۱۰:۱۸ و مد دوم ساعت ۱۷:۱۷ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر