پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۰۰۹
يکشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۴

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر گفت: ۱۹ دستگاه تراکتور به کشاورزان مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان بوشهر واگذار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، محمدرضا میری عصر یکشنبه در حاشیه مراسم واگذاری تراکتور به مددجویان کشاورز در بخش سعد آباد اظهار داشت: امروز به منظور توسعه فرصت‌های شغلی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و توانمند سازی مددجویان تحت حمایت تعداد ۱۹ دستگاه تراکتور به مددجویان کشاورز واگذار شد.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر افزود: طرح واگذاری تراکتور در قالب تفاهم نامه سه جانبه کمیته امداد، شرکت تراکتور سازی ایران و بانک‌های عامل اجرا شده است که سهم استان بوشهر در سال ۱۴۰۱ از این طرح ۴۷ دستگاه تراکتور بوده است.

میری خاطر نشان کرد: تاکنون در قالب اجرای این طرح ۱۹ دستگاه تراکتور تحویل مددجویان شد و ۲۸ دستگاه دیگر نیز در حال انجام مراحل خرید و ارسال از سوی شرکت تراکتور سازی است که قرار است در ایام دهه فجر به مددجویان کشاورز تحویل داده شود.

وی سقف پرداخت تسهیلات برای هر دستگاه تراکتور را ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانک‌های عامل عنوان کرد و گفت: بخش ما به تفاوت قیمت این تراکتورها به عنوان آورده از سوی مددجویان تأمین شده است که قیمت نهایی حدود ۳۵۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان بر آورد شد.

تأمین ۴۷ تراکتور برای مددجویان

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر همچنین عنوان کرد: این تراکتورها شامل افرادی می‌شود که اول از همه مددجو و یا فرزند بیکار مددجوی تحت حمایت باشند و سپس گواهینامه تراکتور داشته باشد و تاکنون هم از تسهیلات اشتغالزایی استفاده نکرده باشند.

میری گفت: برای تعداد ۴۷ دستگاه تراکتور ۱۲ میلیارد و ۴۸۰ میلیون تومان هزینه بر آورد شده است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: طرح مکانیزاسیون کشاورزی در قالب خرید تراکتور با هدف ایجاد اشتغال پایدار و مولد برای مددجویان کمیته امداد و همچنین کمک به توسعه بخش کشاورزی استان بوشهر در حال انجام است و در سال‌های بعدی ادامه خواهد داشت.

لازم به ذکر است فاز اول واگذاری این تراکتورها میان کشاورزان مددجو در شهرهای بوشهر، برازجان، سعدآباد، دیلم، آب‌پخش، شبانکاره و ارم انجام شده است و قرار است بقیه شهرهای استان در فاز بعدی پوشش داده شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر