پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۳۲۲
سه‌شنبه ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۵

فکرشهر: کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: هم‌زمان با خروج سامانه بارشی و وزش بادهای شمالی دمای هوا در این استان به طرز محسوسی کاهش می‎‌یابد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اهرم، جم و خورموج با ۹ و عسلویه با ۲۳ درجه سانتیگراد به ترتیب کمترین و بیشترین میزان دما را در استان بوشهر داشتند.

وی بیان کرد: پیش بینی شده با موج جدید سرما، دمای هوا در استان بوشهر بین سه تا پنج درجه کاهش پیدا کند.

مساعدی یادآور شد: همچنین با توجه به شدت باد خلیج فارس تا روز پنجشنبه مواج و متلاطم پیش‌بینی می‎شود.

وی اظهار کرد: با چنین شرایطی انتظار است دریانوردان از ترددهای غیرضرور در خلیج فارس اجتناب کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: در جریان سامانه بارشی اخیر جم، گناوه، بوشهر، عسلویه، خارگ، اهرم، برازجان، دیر، کنگان، خورموج و دیلم به ترتیب با ۶۵.۳، ۴۸، ۴۰، ۳۷.۵، ۳۷، ۳۶.۴، ۳۵، ۲۹، ۲۴، ۲۲ و ۱۹ میلمتر بیشترین میزان بارش را در استان بوشهر داشتند.

مساعدی گفت: در ۲۴ ساعت آینده آسمان استان بوشهر نیمه ابری همراه با وزش باد، در برخی ساعت‌ها با بارش پراکنده باران، گاهی رعدوبرق و در برخی نقاط مه آلود پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در این مدت جهت وزش باد به تدریج شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ گاهی تا ۴۲ کیلومتر در ساعت، بر روی دریا و سواحل ۱۶ تا ۴۴ گاهی تا ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج دریا در خلیج فارس ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر پیش بینی می‌شود.

مساعدی افزود: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۵:۰۲، مد اول ساعت ۱۱:۰۳، جزر دوم ساعت ۱۴:۵۱ و مد دوم ساعت ۲۱:۴۹ خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر