پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۵۳۹
جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: امام جمعه کنگان با بیان اینکه مردم کنگان از وضعیت غیرشفاف اعتبارات سفر اول ریاست جمهوری گلایه‌مند هستند گفت: کنگان در مصوبات سفر دوم رئیس جمهور بهتر دیده شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام محمود محمودی در نماز جمعه کنگان با اشاره به دور دوم سفر احتمالی ریاست جمهوری به استان بوشهر در ماه آینده اظهار داشت: اعتبارات دور اول سفر ریاست جمهوری در مورد شهرستان کنگان غیرشفاف بود و انتظار می‌رود استاندار بوشهر و مدیرکل سازمان برنامه بودجه استان بوشهر در دور دوم سفر حقوق مردم شهرستان را مورد دقت بیشتر قرار دهند.

وی با اشاره به اقدام دولت برای انتقال آب از خلیج فارس به استان یزد بیان کرد: گرچه این کار قابل تحسین است اما انتظار می‌رود روند آبرسانی و احداث دو پروژه آب‌شیرین کن کنگان و بنک تسریع داده شود.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به آغاز فعالیت مجدد صادرات از اسکله بندر کنگان و ایجاد ۲ پست اسکله رمپ و تشکر از فرماندار و دیگر دست اندرکاران در اداره بندر افزود: تسریع در راه اندازی اسکله کنگان موجب رونق تجارت، تولید ثروت و اشتغال در این بندر می‌شود.

محمودی با تبریک میلاد با سعادت حضرت زهرا (س)، فرزند برومندش امام خمینی (ره)، روز مادر و هفته زن گفت: فاطمه شخصیتی استثنایی که نورش قبل خلقت آسمان‌ها و زمین‌ها خلق شده و در عظمت آن بزرگ بانو همین بس که نبی مکرم اسلام فاطمه زهرا (س) را ملاک تشخیص حق از باطل قرار داد و یک سوره یعنی کوثر در شأن و منزلت او نازل شده است.

وی با مقایسه مقام و منزلت و جایگاه زن در آموزه دین مبین اسلام و در فرهنگ غرب گفت: آزادی زن در فرهنگ غربی، غرب را به لجن کشانده و نتیجه آزادی غربی رسمی شدن همجنس بازی و آزار و اذیت زنان در محیط‌های مختلف شده است.

جهاد تبیین علاج وسوسه تحریف است

امام جمعه کنگان به بیانات رهبری فرزانه انقلاب در دیدار با مردم قم افزود: سرعت عمل، خطرات را به جان خریدن و حرکت بهنگام از مهمترین نکات فرمایشات رهبری در خصوص قیام بزرگ ۱۹ دی مردم قم بود.

محمودی به مسئله تحریف حقایق در کلام معظم له اشاره و بیان نمود: به تعبیر رهبری جهاد تبیین علاج وسوسه تحریف است.

وی در بخش دیگر به موضوع وام فرزند آوری اشاره و تاکید کرد: مسئولان استانی و کشوری زمینه برخورداری شهرستان کنگان از تسهیلات فرزند آوری را فراهم و موانع را برطرف کنند.

خطیب جمعه کنگان با اشاره به حضور جمعی از مؤمنین و معتمدین شهر بنک در دفتر امام جمعه و گلایه و نگرانی آنان از راه اندازی معدن در بالادست شهر بنک و شهدای گمنام و امامزاده حسین این شهر بیان کرد: مسئولان صنعت و معدن و منابع طبیعی و دیگر دستگاه‌های مسئول استان ضمن بررسی قانونی موضوع و در نظر گرفتن مصالح و منافع مردم، نگرانی شهروندان را برطرف کنند.

محمودی به مشکلات شرکت توسعه پلیمر کنگان و توقف کار به رغم برخی اقدامات انجام شده در خصوص مسئله زمین و مجوز خوراک و موافقت اصولی از پتروشیمی کشور افزود: در شرایطی که کشور نیازمند تولید و اشتغال و کارآفرینی و ارزش افزوده است مسئولان مربوطه تلاش کنند موانع را برطرف و زمینه فعالیت این پتروشیمی را فراهم کنند.

وی با محکوم نمودن اهانت نشریه فرانسوی به رهبری و مرجعیت دینی تاکید کرد: این اقدام موهن نشریه فرانسوی مصداق بارز خاک پاشی به آفتاب است و امت اسلام باید درسی بزرگ و پشیمان کننده به دشمنان دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر