جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۶۱۵
شنبه ۲۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۲:۳۸

فکرشهر: فرمانده انتظامی استان بوشهر از توقیف ۱۰ خودروی سواری و ۲ کامیون حامل کالای قاچاق در شهرهای دیلم و بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سردار حیدر سوسنی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تلاش‌های گسترده‌ای در راستای مقابله با قاچاق کالا صورت گرفته و شاهد کشفیات گسترده‌ای در سطح استان هستیم.

وی از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۲۱ میلیارد ریال در شهرستان دیلم خبر داد و افزود: در اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز، با اولویت توقیف خودروهای تندرو (موسوم به شوتی) در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان دیلم قرار گرفت.

توقیف ۱۰ خودروی شوتی

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: روز گذشته مأموران این شهرستان طی یک عملیات تعداد ۱۰ دستگاه خودروی سواری که در محورهای خاکی منتهی به استان‌های همجوار در حرکت بودند را با شگردهای پلیس و مسدود نمودن مسیرهای فرار به صورت همزمان توقیف کردند.

وی با بیان اینکه از خودروهای توقیفی انواع کالای قاچاق شامل انواع لوازم خانگی، لوازم آرایشی و بهداشتی، انواع عطر و ادکلن کشف کردند گفت: برابر نظر کارشناسان ارزش محموله کشف شده ۲۱ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار سوسنی با اشاره به اینکه در این رابطه ۱۰ نفر متهم دستگیر و به مرجع قضائی معرفی شده‌اند، تصریح کرد: مبارزه بی امان با قاچاقچیان و مفسدان اقتصادی به صورت ویژه در دستور کار پلیس قرار دارد و پلیس در خصوص تأمین امنیت اقتصادی مردم از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

توقیف ۲ کامیون در بوشهر

وی افزود: مأموران پلیس امنیت اقتصادی با یک سری اقدامات اطلاعاتی و کنترل دقیق محورهای خروجی استان، ۲ دستگاه کامیون حامل انواع کالای قاچاق به مقصد استان‌های مرکزی را شناسایی و در یک عملیات به صورت همزمان توقیف که پس از دلالت به مقر انتظامی و هماهنگی با مقام قضائی، آن را مورد بازرسی قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: در بازرسی از کامیون‌های توقیفی، دستگاه‌های جی پی اس سیار لرزه نگاری، قرص‌های تقویتی، پودر بدن سازی، پاسور، لوازم جانبی موبایل، ساعت‌های هوشمند، لوازم الکتریکی فیبر نوری، لوازم آرایشی و انواع عطر قاچاق در حجم بالا و برندهای مختلف کشف شد.

سردار سوسنی با بیان اینکه ارزش ریالی کالای قاچاق کشف شده ۱۶۰ میلیارد ریال برآورد شده، خاطرنشان کرد: در همین راستا ۲ نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی معرفی و کالای مکشوفه نیز تحویل سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر