شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۱۷۴۱
دوشنبه ۲۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۲

فکرشهر: رئیس اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از طریق از کنگان به قطر انجام شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عبدالمحمد نادری عصر یکشنبه در نشست بررسی مشکلات تجار و بازرگانان بندر کنگان اظهار داشت: در این نشست مسائل و مشکلات مختلفی مطرح و مورد بررسی قرار گرفت که بدون تردید با رویکرد تسهیل در فعالیت‌های تجار و بازرگان برای رفع موانع گامی اساسی برداشته خواهد شد.

وی افزود: با توجه به گنجایش و توسعه اسکله کنگان و افزایش حوضچه از هفت به ٣٧ هکتار تجار و بازرگانان در خواست بازنگری در قانون ساماندهی لنج ویژه بندر کنگان را مطرح کردند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان تصریح کرد: ایجاد مشوق برای لنجدارانی که بار تجاری دارند از دیگر مطالبات مطرح شده از سوی فعالان اقتصادی در حوزه بندر و دریانوردی کنگان است.

وی یادآور شد: برای سفر ملوانی ملوان بیشتر از ٣ ماه امکان رد کردن بیمه وجود ندارد که ملوانان خواستار بازنگری در این قانون شدند.

مدیر اداره بندر و دریانوردی کنگان گفت: همچنین برای ایجاد رونق و حضور سرمایه گذاران پیشنهاداتی از قبیل کاهش حقوق ورودی کالا به بندر کنگان ارائه و مورد بررسی قرار گرفت.

نادری خاطرنشان کرد: با احداث و بهره برداری از دو پست اسکله رمپ اولین محموله صادرات یخچالی از کنگان به قطر انجام شد.

وی افزود: بندر کنگان با آغاز مبادلات تجاری شاهد تحولاتی چشمگیر در عرصه تجارت برون مرزی است که این مهم نویدبخش رونق بندر کنگان و افزایش فرصت‌های شغلی است.

نادری در پایان گفت: با اقدامات و تمهیدات پیش شده برای تسهیل در حوزه‌های صادرات و واردات این رویه منجر به رضایتمندی بیشتر ساحل نشینان کنگان خواهد شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر