پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر؛
از شهرداری ها توقع می‌رود که در تمام مناسبت ها ورود کرده و بودجه اختصاص دهند/ شهرداران بودجه فرهنگی را هدفمند تهیه کنند/ امیدوارم در دولت سیزدهم به سمتی برویم که هیچ فردی در جامعه نباشد که با قرآن بیگانه باشد /۳۴ عدد از بیلبوردهای تبلیغاتی دشتستان مربوط به ادارات و سازمان ها است/ اگر تابلویی حالت تهاجم فرهنگی داشت به اداره ارشاد اسلامی اطلاع دهید
کد خبر: ۱۳۲۹۹۶
چهارشنبه ۰۳ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۸

فکرشهر ـ محمد محمدزاده فرد: در یک صدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان که امروز چهارشنبه ـ ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ ـ برگزار شد، علاوه بر مطرح شدن بودجه های فرهنگی و انتظارات و توقعات از شهرداری ها و دهیاری ها و آموزش های قرآنی، ساماندهی بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی نیز مطرح و تاکید شد «اگر تابلویی را دیدید که حالت تهاجم فرهنگی دارد به اداره ارشاد اسلامی اطلاع دهید تا مورد بررسی قرار گیرد».

به گزارش «فکرشهر»، امام جمعه برازجان در این نشست گفت: بهینه سازی بودجه شهرداری ها از مصوبات جلسه قبل بود که با توجه به این که تنها شهرداری ها توقع می‌رود که در تمام مناسبت ها از اعتکاف و دهه فجر گرفته تا اعیاد و شهادت ها و سایر مناسبت ها ورود کرده و بودجه اختصاص دهند؛ البته شهرداری برازجان کارهای فرهنگی خوبی انجام می‌دهد و ان شااله سایر شهرداری ها هم همینطور خواهند بود.

حجت الاسلام حسن مصلح افزود: امیدواریم در دولت مردمی و انقلابی مصوبات مذهبی و قرآنی اجرایی شوند و به سمتی برویم که هیچ فردی در جامعه نباشد که با قرآن بیگانه باشد و همه دانش اموزان و بزرگسالان باید قرآن خوان باشند و این کار انجام نمی‌شود مگر کار همه جانبه از طرف همه.

وی ادامه داد: علی رغم این که افراد، موسسات قرآنی و آموزش و پرورش کارهای بسیار خوبی را برای آموزش و ترویج قرآن کریم آغاز کرده اند، اما کافی نیست و جا دارد همه دستگاه ها در این باره ورود کنند و هر مسجد یک پایگاه قرآنی شود.

معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری دشتستان نیز در این نشست، بیان کرد: امسال در کنار ۲۵۵ پروژه عمرانی که بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بود، کارهای فرهنگی بسیار خوبی نیز انجام گرفت که جا دارد از شهرداری ها و سایر ادارات مربوطه که همکاری کردند، تشکر کنم.

مصطفی بارگاهی تصریح کرد: انتظار داریم در ماه های شعبان و رمضان، رسانه ها و سایر نهادها تبلیغات خوبی انجام دهند تا بتوانیم اطلاع رسانی خوبی داشته باشیم.

وی با بیان این که بودجه های شهرداری ها در حال بسته شدن است، گفت: از شهرداران می خواهم بودجه فرهنگی را هدفمند تهیه کنند تا بودجه لازم برای همه برنامه ها وجود داشته باشد و در تمام طول سال هم ادامه داشته باشد، نه این که در ۶ ماه به پایان برسد و این کار را دهیاری ها نیز با نظارت بخشداران انجام دهند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان نیز در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان اظهارداشت: ساماندهی بیلبوردهای تبلیغاتی در دستور کار است که از بین این بیلبوردها ۳۴ عدد آن مربوط به ادارات و سازمان ها است.

سعید رستمی افزود: مصوب شده است که ادارات تابلوی خود را داشته باشند اما نمی توانند از آن به صورت تبلیغاتی استفاده کنند و تنها می‌توانند پیام های فرهنگی- مذهبی مربوط به اداره خود را در آن درج کنند.

وی ادامه داد: در حال تهیه گنجینه لغاتی هستیم تا مغازه دارها دیگر از واژه های بیگانه استفاده نکرده و از واژگان ایرانی- اسلامی استفاده کنند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتستان تاکید کرد: اگر تابلویی را دیدید که حالت تهاجم فرهنگی دارد به اداره ارشاد اسلامی اطلاع دهید تا مورد بررسی قرار گیرد.

رستمی افزود: کنگره علمی پژوهشی آیت الله مجاهد برازجانی را برای اجرا برنامه داریم  و موارد اولیه و طرح آن آماده شده و پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد.

به گزارش «فکرشهر»،  یکصدمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان دشتستان ۳ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر