سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۱۷۹
يکشنبه ۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۳:۱۳

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: نشست خبری بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان یکشنبه ۷ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل بخشداری این شهرستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، بخشدار مرکزی دشتستان در پاسخ به سوال خبرنگار «فکرشهر» مبنی بر وضعیت بسیار بد اینترنت روستای چاه خانی که در ایام کرونا باعث ترک تحصیل تعدادی از دانش اموزان نیز شده بود گفت: اینترنت روستای چاه خانی را از ابتدای ورود پیگیری کردم که وضع بسیار بدی داشت و پس از پیگیری های لازم دهیاری اعلام کرد که وضعیت مناسب و خوب شده است.

هادی عدالت در خصوص قطعی تلفن ثابت و همراه در روستای خوش مکان هنگام قطعی برق به «فکرشهر» گفت: دلیل قطعی تلفن همراه و ثابت در روستای خوش مکان نبود باطری در مرکز مخابرات آن است که این مشکل نیز در دست پیگیری است تا با همکاری مخابرات، شورا و دهیاری این مشکل حل شود.

وی در خصوص ساخت خانه باغ های غیرمجاز در روستاها در پاسخ به خبرنگار «فکرشهر» گفت: به دهیاری ها گفته ایم که ساخت و سازهای غیرمجاز را در صورت مشاهده به بخشداری و جهاد کشاورزی اعلام کنند؛ در تعدادی از روستاها حکم تخریب هم صادر شده است اما هنوز اجرایی نشده که همگی از طریق مراجع قضایی در حال پیگیری است. 

عدالت در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار «فکرشهر» در خصوص وارد کردن زمین به طرح هادی در روستای گزبلند بیان کرد: یکی از اعضای شورای روستای گزبلند چند ده هکتار زمین دارد و قصد دارد زمین هایش را وارد محدوده کند ولی برای این مورد تاکنون درخواست کتبی و رسمی نشده است چون در وهله اول نامه باید به بخشداری بیاید پس از آن جلسه ای با حضور تمامی مسوولین مربوطه برگزار و تمامی موارد بررسی شده و نتیجه اعلام شود.

بخشدار دشتستان اظهار داشت: بخش مرکزی شهرستان دشتستان ۲۲ دهیاری دارد که زیرمجموعه بخشداری هستند؛ ۱۰ روستا داریم که دارای کد وزارتی هستند اما چون سکنه کمی دارند دهیاری و شورا شامل آنها نشده و ۲ روستای سفی آباد و چاه عربی فاقد دهیار هستند.

هادی عدالت افزود: از ابتدای کار شروع به جمع آوری اطلاعات از مشکلات کردم و متوجه شدم که مشکل آب از مهم‌ترین مشکلات روستاهای بخش مرکزی دشتستان خصوصا در روستاهای بخش جنوبی است.

وی با بیان اینکه در جلسه مسوولین شهرستان، شوراها و دهیارها قرار شد که از خط سوم، آب به این روستاها انتقال داده شود ادامه داد: در دهه فجر این مهم کلنگ زنی شد و قرار است تا ۳ ماه آینده با هزینه ای ۲۰ میلیارد تومانی به اتمام برسد تا برای همیشه این مشکل حل شود.

وی تصریح کرد: برای جلوگیری از هدررفت آب، دهیاران به کمک اداره آب آمدند و خطوط انتقال آب در برخی روستاها را تعویض کردیم.

بخشدار مرکزی دشتستان بیان داشت: در روستای زیارت نیز مشکل آب وجود داشت که نیاز بود لایروبی ۱۰ کیلومتری انجام شود تا این مورد حل شود به همین دلیل انجام آن را آغاز کردیم و تاکنون ۶ کیلومتر آن انجام گرفته و مابقی نیز قرار است بزودی انجام شود.

عدالت با اشاره به اینکه مردم روستای کلل از ۳ پمپ برای رساندن آب به نخیلات و مزارع خود استفاده می‌کنند و دچار مشکل هستند گفت: رایزنی های لازم صورت گرفته تا این تعداد به ۴ عدد افزایش پیدا کرده و این مشکل هم رفع شود.

وی با تاکید بر اینکه از ابتدای ورود بحث اشتغال را نیز پیگیری کردم و به روستاها اعلام شد که باید خودکفا شوند افزود: در همین راستا برخی دهیاری ها طرح هایی برای اشتغال زایی پایدار برای اهالی روستا شروع کرده اند تا ضمن ایجاد شغل برای اهالی روستا، منبع درآمد پایدار برای دهیاری ها نیز باشد.

بخشدار مرکزی دشتستان با بیان اینکه در راستای شفاف سازی مسائل مالی دهیاری ها به آنها اعلام شد که بخشداری باید بر برخی موارد مالی نظارت داشته باشد گفت: دولت حق دارد که بداند پولی که داده در کجا هزینه می‌شود؛ بحث فقط نظارت است و طبق قانون انجام شده است و برای این که خللی در کار شورا و دهیاری صورت نگیرد با کارهای روزمره و تنخواه کاری نداریم و تنها در موارد پول های کلان قصد بر نظارت داریم.

هادی عدالت تصریح کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز کارهای خوبی صورت گرفته و ساخت مرکز بهداشت در روستاهای قراولخانه، سرکره و اورژانس قلعه سفید در حال انجام است و در هفته دولت افتتاح خواهند شد و این را نیز باید عنوان کنم که اورژانس قلعه سفید خیرساز است.

وی بیان کرد: مدارس بخش وضعیت خوبی نداشتند؛ در همین راستا مدارس روستاهای ننیزک، بنار آبشیرین و بنه جابری با همکاری شورا ودهیاری بازسازی شد برخی در حال استفاده از آن هستند و یا برای سال آینده تحصیلی به بهره برداری خواهند رسید.

وی افزود: همچنین مدارس خیرسازی در گندم ریز، حسن آباد، سرکره، بنداروز در حال ساخت یا توسعه است و در شهر دالکی قرار است سالن اجتماعاتی در مدرسه حاج جعفر دالکی احداث شود که آموزش و پرورش در حال پیگیری آن است و همچنین مدرسه ادب دهقاید نیز در اولویت سال آینده است تا ساخته شود.

عدالت گفت: در روستای بارگاهی احداث زمین چمن داشتیم؛ ورودی روستاهایی که مشکل دارد قرار است بهسازی و ترمیم آنها انجام شود و در این خصوص هماهنگی های لازم با ادارات مربوطه انجام شده است.

بخشدار مرکزی شهرستان دشتستان افزود: تعریض جاده دهقاید به نظرآقا که از خواسته ای جدی مردم بوده نیز با اغتبار هشت میلیارد تومان شروع شده است.

عدالت در پایان با بیان اینکه حوزه فرهنگی از اولویت های من است، گفت: از دهیاران خواسته ام که برنامه های فرهنگی را برای سال آینده مشخص کرده و بودجه آن را در نظر بگیرند و شورای فرهنگ عمومی روستا را تشکیل داده و برنامه های فرهنگی روستا را با پیشنهاد و نظارت آن ها انجام دهند.
 

نظرات بینندگان
رضا
|
-
|
دوشنبه ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۷:۰۶
با سلام

چند نکته که امیدوارم بخشدار مرکزی پاسخگو باشند:

۱- اول بفرمایند چه اقدامی در روستای چاه خانی برای بهبود وضعیت اینترنت انجام شده؟فاصله برازجان تا چاه خانی نهایتا ده کیلومتر هست، خودشون برای دیدن وضعیت اینترنت مخصوصا در بخش شرقی روستا مراجعه کنند تا ببینند دهیار چه اندازه درست گفته

۲- اگر دهیاران و شوراها خودشان با صاحبان زمین هایی که در آنها خانه باغ ساخته میشه شریک و همدست باشند، چه راهکاری برای نظارت دارند؟کاش اعلام می کردند در این پانزده ماهی که بخشدار هستند چند پرونده در این زمینه تشکیل شده و چه احکامی برای آنها صادر شده

۳- برای مشکل آب در روستاهای غرب برازجان چه کاری انجام دادند؟با اضافه کردن تعداد زیادی پلاک زمین در این روستاها به طرح هادی که عمدتا بصورت خانه باغ درآمده اند، همه این روستاها دارای مشکل آب هستند ولی هیچ اقدامی در این زمینه انجام نشده

۴- کاش آقای بخشدار تعداد اشتغال ایجاد شده پس از دستورشان برای خودکفایی روستاها رو اعلام می کردند. بعید است با این دستورات شغل ایجاد شود زیرا اگر با دستور شغل ایجاد میشد خیلی ها قبل از ایشون چنین دستوراتی دادند ولی ...

۵- نظارت بر دهیاران بویژه در حوزه عمرانی و مالی از وظایف بخشدار هست ولی برای این نظارت رویه مشخصی وجود دارد که در قانون و آیین نامه های مربوطه تصریح شده است. اینکه همه چک های صادره باید به تایید کسی برسد که حتی وجود ایشان در بخشداری  دارای منع قانونی هست، برخلاف قانون و این صحبت آقای بخشدار فرافکنی و بازی با کلمات هست.ضمنا آقای بخشدار اگر قصد نظارت دارید بر همه مسائل مالی باید نظارت کنید نه فقط مسائل کلان، هر یک ریال اعتبارات دهیاری ها هم جز بیت المال هست.

۶- آقای بخشدار لطفا بفرمایید آموزش و پرورش درباره مدارس تخریبی چه اقدامی انجام داده است؟

اینکه مشکلات آب، آموزش و پرورش، اشتغال، مخابرات و ... را به عهده دهیاران می گذارید یعنی از نظر ادارات مربوطه توانایی انجام وظایف خود را ندارند، پس با این فرض بهتر است این ادارات تعطیل و بودجه و پرسنل آنها در اختیار دهیاریها قرار گیرند تا بتوانند خدمت بهتری را به مردم ارائه کنند.

از فکرشهر انتظار داریم موضوعاتی مثل اینترنت چاه خانی و کارهایی که آقای بخشدار اعلام کردند در حال پیگیری هستند را مرتبا دنبال کنند تا مشخص شود وعده ها محقق شده یا خیر؟
ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر