جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۳۵۳۶
پنجشنبه ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۵

فکرشهر: وزیر نفت با اشاره به افتتاح چند پروژه مهم در استان بوشهر گفت: طرح‌های جدید پارس جنوبی امنیت انرژی کشور را تأمین می‌کند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، جواد اوجی بعد از ظهر پنجشنبه در آغاز عملیات اجرایی طرح پلیمر کنگان اظهار داشت: به منظور توسعه تولید در پارس جنوبی طرح‌های بسیار خوبی در دست اجرا است.

وی با اشاره به افتتاح فاز ۱۴ پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور بیان کرد: در پالایشگاه فاز ۱۴ پارس جنوبی ۲.۷ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده است که بر اساس برآوردهای کارشناسان در کمتر از یک سال با تولید محصولات بازخواهد گشت.

وزیر نفت از اضافه شدن ۵۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور توسط این فاز خبر داد و اضافه کرد: این پالایشگاه روزانه ۷۵ هزار بشکه میعانات گازی، سالانه یک میلیون تن گازمایع و یک میلیون تن اتان و ۴۰۰ تن در روز نیز گوگرد تولید می‌کند.

وی با اشاره به افتتاح چهار پروژه در جنوب استان بوشهر افزود: این طرح‌ها شامل مجتمع پتروشیمی پارس گلایکول، یک واحد نیروگاهی، واحد دوم ASU۲ پتروشیمی دماوند و ۹ مخزن مربوط به فاز دوم مخازن سبز پتروشیمی عسلویه است.

اوجی با بیان اینکه ارزش این طرح‌ها نزدیک به ۳.۵ میلیارد دلار است افزود: از قبل این پروژه‌ها سوددهی و تأمین امنیت انرژی کشور تأمین می‌شود.

وی با اشاره به طرح پلیمر کنگان گفت: با اجرای این طرح، پروپیلن از پروپان و پلی‌پروپیلن از پروپیلن تولید خواهد شد که یک محصول کلیدی صنعت پتروشیمی و خوراک بسیاری از واحدهای پایین دستی در کشور است که بخشی از این محصول هم‌اکنون وارد می‌شود.

وی سرمایه‌گذاری در این طرح را یک میلیارد دلار عنوان کرد و گفت: سالانه ۷۰۰ هزار تن پروپان به پروپیلن در این طرح تبدیل می‌شود و یکی از پروژه‌های کلیدی است و اشتغالزایی مطلوبی را برای استان خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر