جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۳۱۰
دوشنبه ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۱:۲۱

فکرشهر- محمد محمدزاده فرد: مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر اظهار داشت: از آنجا که خدمات ما بیشتر به افراد بی بضاعت است تمام تلاشمان را می‌کنیم تا بتوانیم بهترین خدمت رسانی را به مردم انجام دهیم.

به گزارش فکرشهر، احسان ایزدپناه در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: در سال جاری یکی از پایگاه های هلال احمرکه به صورت کانکسی بود را تبدیل به ساختمان کرده و ۳۰ دوره تخصصی امداد نجات برگزارکردیم.

وی با بیان اینکه ۳ خودروی کمک دار آفرودی به ناوگان هلال احمر استان اضافه کرده ایم که تا هفته آینده وارد استان می شوند گفت: همچنین یک خودروی دارای تجهیزات مخابراتی برای مواقع بحرانی گرفته شده و حدود ۲ میلیارد تومان تجهیزات دیگر احتیاج دارد که درحال رایزنی برای تامین بودجه آن هستیم.

وی با تاکید بر اینکه دوست داریم همه خانواده ها امدادگر و آموزش دیده شوند گفت: در سال جاری ۶۳۰ دوره کمک های اولیه برگزار کرده ایم و آمادگی داریم دوره های عمومی را در سال آینده نیز انجام دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر بیان داشت: دانشگاه علمی کاربردی هلال احمر فعال بوده و دانشجویان در حال تحصیل هستند همچنین کانون های دانش آموزشی در حال کار هستند و مانورهای مختلف در مدارس انجام می‌شود و همین روند باعث شد در کشور جزو ۳ استان برتر شویم.

ایزدپناه با اشاره به اینکه طرحی با عنوان همتا هست که طی آن هر مربی باید ۱۱۲ نفر را آموزش دهد افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش در حال انجام است ضمن این که طرح ‌دادرس نیز در مدارس اجرایی شده است.

وی ادامه داد: توانسته ایم خدمات خوبی را در بحث سلامت دهان و دندان و دندانپزشکی ارائه دهیم و به افراد کم بضاعت و بی بضاعت تا سقف ۳ میلیون تومان خدمات رایگان ارائه کردیم همچنین داروخانه هلال احمر را که زیان ده بود به سوددهی رساندیم.

وی با بیان اینکه در سال جاری برای ساخت اعضای مصنوعی، به مساحت مجموعه هلال احمر ۱۰۰ متر اضافه شده گفت: اکنون می توانیم‌ خدمات بیشتری را به افرادی که دچار قطع عضو هستند ارائه دهیم و مرکز توانبخشی نیز توسعه یافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر تصریح کرد: طرح نذر آب توسط خیرین و با همکاری امدادگران در آب رسانی به ۳ روستا انجام گرفت و بیش از ۱۴ میلیارد ریال از طرف خیرین جمع شد و این کار انجام گرفت.

ایزدپناه افزود: بیش از ۶۳ میلیارد ریال نیز از طرف مرکز کشور توانستیم جذب کنیم و به بیماران نیازمند خدمت رسانی کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۵ خانه هلال داریم که در حال خدمت رسانی بوده و جامعه هدفمان نیز تمام مردم هستند گفت: امیدواریم همه مردم خصوصا مردم در روستاها و مناطق کم برخوردار آموزش خوبی ببینند تا بتوانیم پس از آن به آن ها خدمت رسانی بهتری کنیم.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری دو خانه هلال افتتاح و دو خانه نیز کلنگ زنی شده است گفت: در سیل امسال خانه های هلال کمک بسیاری کردند و به کمک مردم رفتند و با توجه به خدماتی که ارائه شده خانه هلال انارستان توانست رتبه برتر کشوری را کسب کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر با بیان اینکه داروخانه هلال احمر علی رغم پیگیری هایی که توسط استاندار، نمایندگان مجلس و سایر مسوولین استان انجام شده هنوز بعداز ۱۲ سال دارای مجوز نیست گفت: متاسفانه بنا به دلایلی در تهران هنوز تصمیم به دادن مجوز نگرفته اند.

احسان ایزدپناه اضافه کرد: اگر مجوز داروخانه داده شود می‌توانیم پیک دارویی را راه اندازی کنیم و خدمت رسانی را از جانبازان شروع کرده و به خانواده های بهزیستی و کمیته امداد برسانیم و دارو را تا دم در خانه افراد برده و اگر نیازمند باشد نیز رایگان در اختیار آنها در دورترین روستاهای استان قرار دهیم.

وی ادامه داد: برای آشیانه بالگرد مبلغ ۱۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده و پیگیری هایی در حال انجام است تا بتوانیم از محل مسوولیت های اجتماعی نفت این موضوع حل شود تا بالگرد که از اموال بیت المال است در گرما و سرما بیرون و در محیط باز نباشد.

وی افزود: در حال رایزنی برای گرفتن مجوز ۵ پایگاه هستیم که ۲ پایگاه آن مجوزشان صادر شده و برای دو پایگاه دیگر در محور دشتستان به گناوه و دشتستان به تنگستان در حال رایزنی های لازم هستیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر ادامه داد: پایگاه امداد و نجات در محور دشتستان به گناوه، خیری از روستای خلیفه ای زمین و ساخت ساختمان و همچنین خرید یک آمبولانس را تقبل کرده اند و ان شااله در آنجا پایگاه خوبی افتتاح خواهد شد.

ایزدپناه با تاکید بر اینکه برنامه های ما برای عید نوروز مشخص شده و از۲۵ اسفندماه آغاز خواهد شد، گفت: برنامه ها در دو بخش جوانان و امدادرسانی است که در بخش جوانان بیشتر کارهای فرهنگی و آموزشی برای کاهش تصادفات مدنظر است که ۱۳ پایگاه در ورودی شهرها ایجاد خواهد شد که ۸ پایگاه ثابت و بقیه به صورت موقت  خواهند بود.

وی ادامه داد: در حوزه امداد ۱۹ پایگاه ثابت داریم و ۸ پایگاه موقت نیز خواهیم داشت که شامل ۸۵ خودرو و ۴۵۰ نیرو خواهند بود که در جاده ها امدادرسانی می‌کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر با بیان اینکه انبارهای امدادی استان ها باید به اندازه ۱۰ درصد جمعیت استان تجهیزات داشته باشند گفت: ما انبارهای خود را تجهیز کرده ایم واگر خدایی نکرده حادثه ای پیش بیاید می‌توانیم خدمت رسانی کنیم هر چند باید این را بگویم که انبار ما کمتر از میزان استاندارد تجهیزات دارد اما در حوادث اگر امکانات بیشتر لازم شد و در استان نبود از استان های معین تجهیزات خواهیم گرفت.

احسان ایزدپناه گفت: در هلال احمر موردی داریم به عنوان بانک امانات که امکانات را از مردم گرفته و به سایر افراد که نیاز دارند به صورت رایگان داده می‌شود و در همین جا از مردم تقاضا می کنم هر وسیله پزشکی و امدادی که در منزلشان وجود دارد که مربوط به بیماری بوده و دیگر به آن نیازی ندارند به هلال احمر دهند تا سایر نیازمندان از آنها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: در زمینه امداد دریایی مشکل خاصی نداریم و تنها گناوه کمی دچار مشکل شده که این هم به دلیل تخریبی است که توسط شهرداری صورت گرفته چون در مسیر گذر بوده پایگاه تخریب شده و دنبال این هستیم از تهران محل جدید را راه اندازه کنیم.

 به گزارش فکرشهر، نشست خبری مدیرعامل هلال احمر استان بوشهر ۲۲ اسفندماه ۱۴۰۱ در محل هلال احمر با حضور خبرنگاران انجام شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر