جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در آستانه سال نو و ماه رمضان؛
کد خبر: ۱۳۴۵۳۹
جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: آئین غبارروبی مساجد گناوه در آستانه ماه مبارک رمضان و سال جدید و همزمان با دهه تکریم و تعظیم مساجد برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، امام جمعه گناوه صبح جمعه در آئین نمادین تکریم و غبارروبی مساجد شهرستان گناوه در مسجد حضرت ابوالفضل العباس (ع) اظهار داشت: خدا را شاکریم که امسال دو بهار طبیعت و بهار قرآن یعنی عید نوروز و ماه مبارک رمضان با هم تقارن یافته است و امید است که بتوان از این فرصت و تقارن حداکثر استفاده و بهره را ببریم.

حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی افزود: دهه آخر ماه شعبان به عنوان دهه تکریم و تعظیم مساجد نام گذاری شده است و در این دهه غبارروبی و آماده سازی مساجد برای ورود به ماه مبارک رمضان انجام می‌شود و این آئین ویژه نیز به این مناسبت برگزار می‌شود.

وی گفت: مسجد مکانی مقدس، انسان ساز و محل ذکر خدا است، و در قرآن و روایات به اهمیت مساجد ساخت، نگهداری، عمران و آبادانی مساجد تاکید فراوان شده است.

حجت الاسلام رکنی حسینی بیان کرد: مساجد از مکان‌هایی است که دعا مستجاب می‌شود و جایی بهتر از مساجد نیست لذا باید در حفظ و نگهداری و حضور در مساجد اهتمام ویژه داشته باشیم.

وی بیان کرد: امروز با توجه به وجود آسیب‌های اجتماعی مختلف در جامعه باید تلاش کنیم که فرزندان و نوجوانان و جوانان را به سمت مساجد هدایت کنیم و با مساجد آشنا و ارتباط دهیم.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: ماه مبارک رمضان هدیه الهی است و هدیه‌ای بالاتر از مهمانی خدا نیست لذا باید از این سفره و ضیافت الهی و دعوت معنوی در این ماه پرخیر و برکت حداکثر استفاده را ببریم و مهمان شایسته ای در این ماه مبارک باشیم.

دهه تکریم و تعظیم، غبارروبی و عطر افشانی مساجد در دهه آخر ماه شعبان و به مناسبت پیشواز ماه مبارک رمضان انجام می‌شود که شعار امسال دهه تکریم مساجد «مسجد، کانون اتحاد و همدلی» در نظر گرفته شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر