جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۷۵۳
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳

فکرشهر: مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان از اواخر وقت امروز خبر داد و گفت: بارش باران و تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش فکرشهر، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از اواخر وقت امروز شاهد نفوذ تدریجی سامانه بارشی بر روی دریا و تداوم فعالیت آن طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه در سطح استان و روی دریا خواهیم بود.

وی ادامه داد: بر این اساس در برخی از ساعات با افزایش پوشش ابر، وقوع بارش‌های پراکنده باران گاهی رگبار پراکنده باران همراه با رعد و برق و وزش تندباد و در مناطق مستعد با احتمال ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: طی این مدت سواحل و فراساحل استان متلاطم خواهد بود و با وزش بادهای شمالی طی روز پنج‌شنبه، دریا در سواحل و فراساحل مرکزی و جنوبی مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر صاف تا قسمتی ابری همراه با غبار محلی، از اواخر وقت به تدریج افزایش ابر و وزش باد و فردا به صورت پراکنده بارش باران، گاهی رگبار باران، رعدوبرق و وزش تندباد پیش‌بینی می‌شود.

شکوهی‌پور افزود: جهت وزش باد متغیر، امروز با سرعت هشت تا ۲۸ کیلومتر در ساعت و از امشب به تدریج جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۱۲ تا ۳۸ و فردا در برخی ساعت ۱۶ تا ۴۴ گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی بیان کرد: طی این مدت ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتی‌متر از امشب به تدریج ۶۰ تا ۱۲۰ و فردا طی ساعاتی ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۴۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر