سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۴۷۸۶
دوشنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۶:۴۹

فکرشهر: استاندار بوشهر گفت:اشتغال جوانان بومی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی به‌عنوان یکی از مطالبات مردم این استان باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از ایرنا، احمد محمدی‌زاده روز دوشنبه در نشست با مسئولان صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و دیگر حوزه‌های نفتی مستقر در استان بوشهر با گرامیداشت روز ملی صنعت نفت جایگاه این صنعت را مهم و قابل توجه دانست و افزود: مردم استان بوشهر از سالیان دور میزبان طرح‌ها و صنایع نفت در عرصه‌های گوناگون بودند و مطالبه آنان در عرصه اشتغال جوانان در این صنایع و شرکت‌ها به حق است که باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی یادآورشد: ملی شدن صنعت نفت باعث مالکیت آن شد و پیروزی انقلاب اسلامی سبب مدیریت مخازن نفت و استقلال اقتصادی ایران شد.

استاندار بوشهر گفت: امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه تنها کشوری است که مالکیت و مدیریت نفت را بر عهده دارد و این نشان از استقلال اقتصادی ایران است.

وی بیان کرد: پارس جنوبی یکی از دستاوردهای مهم انقلاب اسلامی است که جایگاه مهمی در اقتصاد، تولید و سرمایه‌گذاری ایران دارد.

محمدی‌زاده بومی شدن فناوری و تخصص در عرصه صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در ایران اسلامی را یکی دیگر از دستاوردهای انقلاب برشمرد و افزود: با استفاده از شرایط تحریم، متخصصان داخلی توانستند به فناوری طراحی، ساخت، تجهیز، نصب و راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی دست یابند و توسعه فازهای ۱۴، ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی به طور کامل به دست متخصصان ایرانی راه‌اندازی و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

وی کارکنان، متخصصان، کارشناسان و مسئولان حوزه صنعت نفت را سربازان و افسران جنگ اقتصادی دانست و تأکید کرد: این مجموعه نقش مهمی در مقابله با جنگ اقتصادی ایفا می‌کنند که درخور تحسین و سپاسگزاری است.

استاندار بوشهر صنعت نفت را پایه دیگر صنایع دانست وگفت: اکنون ۷۴ درصد گاز کشور در استان بوشهر تولید و به شبکه سراسری انتقال می‌یابد و ۵۰ درصد مواد پتروشیمی کشور در این استان استحصال می‌شود.

وی با تأکید بر جلوگیری از خام فروشی محصولات صنایع پتروشیمی اظهار کرد: با توجه وجود زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های لازم و در راستای ایجاد ارزش افزوده توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان بوشهر باید در دستور کار قرار گرفته شود.

محمدی زاده ادامه داد: پایانه نفتی صادراتی ایران در جزیره خارگ بعنوان یکی از ظرفیت‌های این استان در جریان جنگ تحمیلی بیش از دو هزار بار از سوی دشمن بعثی عراق بمباران شد ولی کارکنان صنعت نفت و مردم مقاوم این جزیره اجازه توقف صادرات نفت را ندادند.

استاندار بوشهر نقش صنعت نفت در کنار سپاه پاسداران در حفاظت از جزیره خارگ را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات صنعت نفت در عرصه‌های مختلف مقابله با تحریم‌ها و جنگ اقتصادی قابل توجه و درخور تحسین است.
وی از تلاش کارکنان و مسئولان صنعت نفت و گاز برای تامین گاز پایدار به خصوص در زمستان گذشته تقدیر کرد.

۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به استان بوشهر است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر جایگاه این استان در عرصه تولید، سرمایه‌گذاری و صادرات را مهم دانست و گفت: بر اساس این ظرفیت‌ها ۶.۵ درصد تولید ناخالص داخلی کشور متعلق به این استان است.

علی باستین بیان کرد: ۸۰ درصد تولید ناخالص ملی و داخلی استان بوشهر مربوط به فعالیت صنایع و شرکت‌های نفت، گاز و پتروشیمی است.

وی با اشاره به دستاوردهای سفر آیت‌الله رئیسی رئیس جمهور و هیات دولت به استان در اسفند ماه جاری اظهارکرد: این سفر مصوبات مهمی در عرصه‌های اقتصادی، عمرانی و سرمایه‌گذاری به دنبال داشت.

باستین بیان کرد: برای اجرای ۱۳۰ طرح با ۳۰ شرکت سرمایه‌گذاری تفاهم‌نامه منعقد شد که اجرای طرح‌های اقتصادی، تولیدی، خدماتی، تفریحی و عمرانی با ۷۶۰ هزار میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه اجرایی شدن این طرح‌ها در آینده استان را متحول می‌کند گفت: تکمیل زنجیره‌های تولید و ارزش افزوده در دستور کار قرار دارد و روز به روز بر این ظرفیت‌ها افزوده می‌شود.

باستین تصریح کرد: بخش عمده‌ای از درآمد کشور در استان بوشهر تولید می‌شود که نشان از ظرفیت این استان در عرصه اقتصاد، تولید و سرمایه‌گذاری است.

وی کارکنان و مسئولان صنعت نفت را جهادگران جنگ اقتصادی دانست و بیان کرد: استان بوشهر در رفع برخی از مشکلات و چالش‌های صنعت نفت، گاز و پتروشیمی در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید می‌تواند کمک کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر