پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۲۳۱
چهارشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۱:۲۷

فکرشهر: رئیس حفاظت محیط زیست گناوه گفت: ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین مسافران نوروزی از مهمترین مسائل ضروری است که در ایام نوروز از سوی این اداره در گناوه با جدیت پیگیری می شود.

به گزارش فکرشهر، کامبیز عبدالهی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شهرستان گناوه یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران و مسافران بویژه در تعطیلات نوروز است که امسال نیز شاهد حضور گسترده هموطنان از اقصی نقاط کشور در این شهرستان هستیم.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه افزود: از مهمترین مسائل که با حضور گسترده مسافران در این شهرستان مورد توجه است حفظ مسائل زیست محیطی است و لذا ترویج فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین هموطنان از سوی این اداره با جدیت انجام می‌شود.

وی با اشاره به مهمترین اقدامات حفاظت محیط زیست گناوه در ایام نوروز گفت: اداره حفاظت محیط زیست گناوه در راستای اجرای برنامه‌های این سازمان و حفاظت و حراست از محیط زیست و اطلاع رسانی مناسب در این زمینه اقداماتی را در این ایام برای همشهریان و مسافران در دست اقدام قرار داده است.

وی تصریح کرد: همزمان با آغاز نوروز ۱۴٠۲ در بندر گناوه ایستگاه نوروزی دوستداران محیط زیست با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در ساحل گناوه برپا شده است.

وی اضافه کرد: نصب بنر استقبال از مسافران نوروزی در ساحل گناوه همراه با توضیحاتی به مسافران در مورد جمع آوری پسماند و رعایت کردن مسائل زیست محیطی از دیگر اقدامات است که صورت پذیرفت.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه اضافه کرد: در راستای برنامه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به مناسبت ایام نوروز، از نخستین روزهای آغاز تعطیلات توزیع کیسه‌های جمع آوری پسماند و بروشورهای آموزش مسائل زیست محیطی در بین گردشگران و مهمانان نوروزی توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان گناوه انجام شد که همچنان ادامه دارد.

وی گفت: سرکشی به و نظارت بر خروجی کانالهای آب سطحی در ساحل و پایش صنایع مستقر در شهرستان از دیگر مهمترین اقدامات انجام شده این اداره همزمان با ایام نوروز بوده است.

وی با توصیه به مسافران و شهروندان در رعایت مسائل زیست محیطی، خاطرنشان کرد: با توجه به حضور گسترده و چشمگیر مسافران در شهرستان از همه مسافران و همچنین همشهریان که در این ایام از محیط بیرون از خانه و طبیعت برای گذراندن تعطیلات استفاده می‌کنند درخواست می‌کنیم که از ریختن زباله و پسماند در طبیعت بخصوص در حاشیه جاده‌ها و مسیرهای تردد بیرون شهر خودداری کنند و زباله‌های خود را جمع آوری و به اولین مکان جمع آوری پسماند منتقل کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر