سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۳۶۳
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۷

فکرشهر: اطلاعات سامانه‌های تردد شمار و پلاک‌خوان جاده‌های استان بوشهر نشان می‌دهد، بیشترین رفت و آمد خودرویی مسافران نوروزی مربوط به فارس، اصفهان، تهران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد بوده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۲۴ اسفند پارسال تا دهم فروردین، ۹ میلیون و ۴۸۲ هزار و ۸۲۱تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده است.

مریم کریمی افزود: رفت و آمد خودروها نسبت به زمان مشابه پارسال، بیش از ۱۴ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، از مجموع رفت و آمد وسایل نقلیه در جاده‌های استان، ۴۱ درصد مربوط به پلاک خودرو‌های بوشهر بوده و پس از آن استان‌های فارس(۲۳ درصد)، اصفهان(۶ درصد)، تهران(۵.۵ درصد)، خوزستان(۴.۹۳ درصد)، چهارمحال و بختیاری(۱.۹۴ درصد) و کهگیلویه و بویراحمد (۱.۸۵ درصد) بیشترین سهم را در رفت و آمد خودرویی در جاده‌های استان بوشهر داشته‌اند.

کریمی ادامه داد: از ابتدای شروع طرح نوروزی تا دهم فروردین، بیش از ۸۱۸ هزار خودرو در ورودی استان و بیش از ۷۹۷ هزار خودرو در خروجی استان ثبت شده که هر دو نسبت به دوره مشابه پارسال ۸ درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به اینکه میانگین سرعت خودرو‌ها در استان ۸۲ کیلومتر ثبت شده، گفت: بیشترین سبقت غیرمجاز در مسیرهای کازرون-برازجان (کنارتخته-دالکی) و بالعکس، بوشهر-گناوه و بالعکس به ثبت رسیده، همچنین بیشترین سرعت غیرمجاز در جاده‌های خروجی بوشهر، هندیجان-دیلم و بالعکس و ورودی بوشهر ثبت شده است.

رئیس اداره مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر، درباره ماندگاری وسایل نقلیه در بوشهر نیز گفت: براساس محاسبات سامانه‌های برخط این اداره کل، ۱۵ درصد وسایل نقلیه یک تا سه روز، ۱۱.۲۴ درصد وسایل تا چهار روز و ۵.۱ درصد وسایل نقلیه یک تا دو هفته در استان مانده‌اند.

۴ هزار و ۳۳۶ کیلومتر انواع بزرگراه، راه اصلی، فرعی و راه روستایی در استان بوشهر وجود دارد که از طریق ۶۰ دستگاه تردد شمار، ۱۹ دوربین نظارت تصویری، ۳ سیستم توزین در حال حرکت و ۴۸ سامانه ثبت تخلف، به صورت برخط پایش می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر