پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۱۳۵۳۶۵
جمعه ۱۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

فکرشهر: امام جمعه اهرم گفت: نمایندگان مجلس عزم جدی‌تری برای تقویت شفافیت داشته باشند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام حبیب پهلو زاده در خطبه این هفته شهر اهرم با اشاره به شنبه ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار داشت: کمتر از ۲ ماه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی با همه پرسی و رفراندوم برای رأی به جمهوری اسلامی که با رأی قاطع مردم در روز ۱۲ فروردین برای همیشه روز مبارک و روز سرنوشت ساز مردم ایران اسلامی شد.

وی با اشاره به اینکه ۱۲ فروردین که روز نخستین حکومت اللّه است از بزرگترین اعیاد مذهبی و ملی ما است بیان کرد: هر کسی در هر مقامی خلاف حکومت الله عمل کند و رفتارش در مسیر حکومت مستضعفین نباشد و خود را برتر از مردم ببیند، بداند که ادامه دهنده حکومت طاغوت است و روزی با ذلت هرچه تمام‌تر از خدمت مردم مرخص خواهد شد همانطور که شاه مجبور به فرار شد.

امام جمعه اهرم افزود: انقلاب اسلامی با دو بال جمهوریت و اسلامیت تجلی اراده مردم است که نفی طاغوت بود و انتخاب حکومت الله که مصداق کلمه لا اله الا الله است. بودن جمهور و توده مردم مسلمان سبب اضمحلال و اخراج دشمن شد است.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در این فتنه اخیر می‌خواست با بهانه حجاب اسلامی، جمهوریت و توده مردم را متفرق کند که بتواند مثل گرگ وحشی به جان این ملت بیفتد.

پهلوزاده تصریح کرد: مانایی ایران اسلامی و تاب آوری جمعی و تکثیر انقلاب اسلامی در بین دیگر ملت‌ها، مرهون دو رکن اساسی جمهوریت و اسلامیت است و تمام تلاش دشمن در این ۴۴ سال برای حذف این دو رکن بوده و هست.

وی اضافه کرد: در جنگ نظامی و فرهنگی ترکیب جمهوریت و اسلامیتِ نظام، سبب استقلال و صدور فرهنگ مقاومت شد، در زنجیره فتنه‌های چند ده ساله مستکبرین و منافقین ترکیب جمهوریت و اسلامیت نسخه رهایی ملت از فتنه‌ها بوده است.

امام جمعه اهرم گفت: آنچه در این چند دهه دیده ایم محکم‌تر شدن ترکیب جمهوریت و اسلامیت است و به حول و قوه الهی و به ایمان شما مؤمنین، دشمن تجزیه ایران اسلامی را به گور خواهد برد و در آینده نزدیک صاحبان این فکر نیز به درک واصل خواهند شد.

وی تصریح کرد: دهم ماه مبارک رمضان سالروز وفات وفات ام المومنین حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها است. وفات همسر پیغمبر و مادر مؤمنین محضر شما تسلیت عرض می‌کنیم.

پهلوزاده یاد آور شد: روز ۱۳ فروردین هم روز طبیعت نامگذاری شده که انسان در طول عمر باید از زایش و نو شدن طبیعت درس بگیرد که در کنار این رویش و بهار، خزانی هم وجود دارد.

وی ادامه داد: پنجشنبه نیمه ماه مبارک رمضان و سالروز ولادت کریم اهل بیت، امام حسن مجتبی علیه‌السلام است که به روز اکرام و تکریم خیرین نامگذاری شده است.

امام جمعه اهرم افزود: بیانیه وزارت کشور در بحث حجاب اسلامی که با تاکید بر حجاب به عنوان یک ضرورت شرعیِ غیر قابل تردید و از اصول عملی جمهوری اسلامی ایران دانسته که از وزارت کشور نسبت به تاکید بر واجب شرعی حجاب تقدیر می‌کنیم و این مساله نیازمند به مواجهه فعال و هوشمندانه با تلاش‌های سازماندهی شده دشمنان دارد.

وی خاطرنشان کرد: مسئله حجاب و عفاف مطالبه صریح و بدون اغماض مؤمنین است و اینکه کوتاهی در این زمینه و با تأخیر در عمل جبران آن را سخت‌تر خواهد کرد و در بعضی موارد اثراتی بر جامعه خواهد گذاشت که چند نسل ادامه خواهد داشت.

پهلوزاده ادامه داد: یک تذکر هم به نمایندگان مجلس راجع به «طرح شفافیت» و «طرح صیانت» و «طرح حجاب» داریم که بعضی از نمایندگان مجلس به این طرح‌ها که به حیثیت نظام و انقلاب وابسته است نگاه سیاسی نداشته باشند.

وی افزود: مماشات بعضی از نمایندگان در تصویب این طرح‌ها و عدم پیگیری در اجرا نشانه خوبی در کارنامه شما نیست و کاری نکنید که فردای قیامت پاسخی برای خون شهدا نداشته باشید.

امام جمعه اهرم اظهار داشت: این طرح‌ها هرچه سریع‌تر و با دقت کامل پیگیری شود چرا که تأخیر در تصویب خسارت جبران ناپذیری به دنبال خواهد داشت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر